۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
سومین و آخرین نفتکش‌ ایرانی وارد آبهای ونزوئلا شد

سومین و آخرین نفتکش‌ ایرانی وارد آبهای ونزوئلا شد

نفتکش «فاکسون» با ۲۳۴ هزار بشکه نفت در شمال ونزوئلا پهلو گرفت.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، مطابق با داده‌های «رفینیتیو ایکون»، وب سایت ردیابی مسیر کشتی‌ها، سومین و آخرین نفتکش ایرانی روز ۳ اکتبر (شنبه) در یکی از بندرهای شرقی ونزوئلا پهلو گرفت.

سومین نفتکش ایرانی با نام فاکسون که طبق گزارش رویترز حامل ۲۳۴ هزار بشکه سوخت است روز گذشته در بندر ونزوئلا پهلو گرفت.

نفتکش دوم «فورچون»   روز جمعه در بندری در غرب ونزوئلا  پهلو گفرت. این سه نفتکش که از هفته گذشته وارد این کشور شده‌اند، حدود ۸۲۰ هزار بشکه سوخت را به این کشور آمریکای جنوبی منتقل کرده‌اند.

دومین نفتکش ایرانی با نام فورچون روز نهم مهر به ونزوئلا رسیده بود اما سومین نفتکش ایرانی با نام فاکسون که طبق گزارش رویترز حامل ۲۳۴ هزار بشکه سوخت است روز گذشته در بندر ونزوئلا پهلو گرفت.

ایران و ونزوئلا که هر دو تحت تحریم‌های نفتی ایالات متحده آمریکا قرار دارند امسال بر همکاری‌های اقتصادی خود افزوده‌اند.

ایران پیش از این در ماه مه ۲۰۲۰ میلادی با پنج نفتکش سوخت‌رسان بیش از یک میلیون بشکه بنزین را به ونزوئلا فرستاده بود. اگرچه این اقدام ایران در آن زمان با واکنش‌های تهدید آمیزی از سوی آمریکا همراه شد اما در نهایت این کشتی‌ها بدون هیچ مشکلی در ونزوئلا پهلو گرفتند.

آمریکا بارها مخالفت خود با همکاری ایران و نزوئلا را ابراز کرده است. وزارت دادگستری آمریکا در ماه اوت از مصادره نفت ۴ نفتکش ایرانی که راهی ونزوئلا شده بودند سخن گفت. اما دیرتر بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران متذکر شد که مصادره سوخت واشنگتن به ونزوئلا تعلق داشت و نه ایران.

آمریکا تحریم‌های زیادی علیه ونزوئلا برقرار کرده است که یکی از بدترین آن‌ها انجماد حساب های آن کشور در اروپا و مسدودسازی دارایی و منافع شرکت های نفت و گاز PDVSA به میزان ۷ میلیارد دلار و ممنوعیت معامله با این شرکت هاست. بر طبق داده‌های کاخ سفید، ضرر ۱۱ میلیارد دلاری دیگری در انتظار عرصه نفت آن کشور است.

کد خبر: ۴۵٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha