۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
سطح آب های زیرزمینی دشت قزوین ۳۰ سانتی متر افزایش یافت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین:

سطح آب های زیرزمینی دشت قزوین ۳۰ سانتی متر افزایش یافت

قزوین- ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با اجرای طرح های محافظت از منابع آبی سطح آب های زیرزمینی دشت قزوین از ابتدای سال جاری ۳۰ سانتی متر افزایش یافت.

یدالله ملکی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت سطح آب های زیرزمینی قزوین به عنوان یک اولویت جدی در دهه اخیر و چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفت چرا که افت شدید سطح آب در سفره های زیرزمینی قزوین، فرونشست دشت و کم آبی در برخی مناطق به شدت استان قزوین را تهدید می کرده است.

وی بیان کرد: بخش اعزمی از فعالیت های مرتبط با پروژه های آبی در استان قزوین پس از سال ۸۵ که شرکت آب منطقه ای به صورت مستقل در استان شروع به فعالیت کرد برنامه ریزی و اجرایی شده است و در این مدت توانستیم با طراحی و برنامه ریزی مسیر حرکت متناسب با وضعیت بومی و اقلیمی استان تلاش کنیم که افزایش سطح آب های زیرزمینی ناشی از همین اقدامات است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: برخورد با چاه های غیر مجاز،اجرای طرح های آّخیزداری، اجرای پروژه های سد در مناطق محلی به منظور حفظ منابع آبی و جلوگیری از سرریز آن به دریا از مهم ترین اقداماتی است که طی این سال ها به منظور حفظ منابع آبی استان قزوین اجرایی شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: اگرچه تخصیص نادرست اعتبارات، مشکلات مالی و تغییرات جدی در هزینه های اجرای پروژه ها از زمان برنامه ریزی تا اجرا مسیر اجرای بسیاری از طرح ها را با مشکل مواجه کرده است اما امروز توانستیم پروژه های مهمی را در استان قزوین اجرایی کنیم که نتایج آن به زودی در استان قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: سد نهب از مهم ترین پروژه های این حوزه در استان قزوین است که تلاش میکنیم تا آبگیری این پروژه تا پایان امسال به اجرا برسد.

کد خبر: ۴۵٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha