۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
عملکرد فوق سریع  iPad  نسل هشتم رکورد زد
معرفی نسل هشتم (۲۰۲۰) iPad

عملکرد فوق سریع iPad نسل هشتم رکورد زد

نسل هشتم آیپدهای شرکت اپل یک تبلت بهبود یافته و با کیفیت محسوب میشود که در نوع خود نقطه عطفی در میان محصولات ۲۰۲۰ شرکت اپل است. تراشه پردازش با دوبرابر سرعت این مدل را، در میان رقبا برجسته ساخت.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات: در هفته گذشته شرکت اپل هشتمین نسل iPad   را به بازار معرفی کرد. به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه تکنولوژی فناوری، نسل هشتم در مقایسه با سایر مدل ها، دارای مقبولیت و شهرت بیشتری است  و باید آن را در مقایسه با پرچم داران اندروید یک مدل قدرتمند تلقی کرد. در ادامه این گزارش به بررسی برخی از ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این تبلت در مقایسه با سایر مدلهای دیگر این خانواده خواهیم پرداخت.

کمپانی اپل برای نسل هشتم iPad طراحی فیزیکی بسیار لوکسی را در نظر گرفته است ؛ این تبلت دارای  بدنه کاملا باز یافتی آلومینیومی، طراحی داخلی سیلیکونی  و صفحه نمایش  ۱۰.۲ اینچی  است. وزن ۴۹۵ گرمی  و ابعاد ۹.۸×۶.۸×۰.۲۹  اینچی  قابلیت حمل و استفاده از آن را برای بزرگسالان و نوجوانان نیز میسر ساخته است.  

صفحه نمایش جدید ۱۰.۲ اینچ با صفحه نمایش Retina، تقریبا  دارای ۳.۵ میلیون پیکسل است که با  زاویه دید وسیع  آن را به یک بوم واضح برای تجربه های واقعیت افزوده همه جانبه تبدیل کرده است. دوربین جلوی ۱.۲ مگا پیکسلی و دوربین پشت ۸ مگا پیکسلی از جمله  ویژگی های تفکیک کننده این مدل در مقایسه با سایر رقبا است. به یقین، تماشای فیلم  و  گیم نت در این مدل یکی از تجربیات لذت بخش کاربران خواهد بود.

جالب است بدانید ، این تبلت بالا رده ای از یک پردازنده شش هسته ای قدرتمند A۱۲ فیوژنی قدرت می گیرد. چیپی که از توانایی پردازشی بالایی برخوردار است و یک مدل توانا  در نوع خود محسوب می شود. در واقع آی پد نسل هشتم جدید دو برابر سریعتر از پر فروش ترین ویندوز PC۴ برای بازی های چند وظیفه ای و گیم پلیر در Apple Arcade  را به ارمغان آورده است. با این اوصاف، مدل جدید  به همت تعبیه تراشه چیپ A۱۲ فیوژنی دارای تمامی  مولفه های مورد نظر در راستای پردازش عملکرد iOS خواهد بود.

بر خلاف پیشرفت های چشمگیر بخش ساختار فیزیکی  تبلت، قسمت حافظه ذخیره سازی همانند مدل سال گذشته رضایت کاربران را به خود جلب نکرده است. در واقع این مدل دارای حافظه ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی است که به نظر میرسد در مقابل حجم بالای عملکردها و استانداردهای مدرن بسیار ضعیف است. در مدل های قبلی آیپد ها با ظرفیت حافظه مشابه،   کاربران دانلود کردن فیلم و ذخیره فایل های موسیقی و صوتی را بسیار مشکل ساز خوانند و به نظر می رسد شرکت اپل هنوز برنامه  تعیین شده ای در راستای ارتقاء حافظه تبلت های آیپد نداشته باشد.

قلم یا مداد الکترونیکی استفاده شده در این مدل درمقایسه با مدل های قبلی دارای طراحی کوچکتر و دقت بالاتر است. برای شارژ قلم از کانکتور انتهای قلم استفاده میشود و با یک بار شارژ کامل، می توان از آن برای مدت ۱۲ ساعت استفاده کرد. نوک قلم بسیار ظریف بوده و صفحه نمایش را به خوبی لمس میکند.

در کیبورد هوشمند  آی پد ۸ از فن آوری پیشرفته با کارایی بالا استفاده شده است. سطح خارجی کیبورد همانند مدل های قبلی دارای پوشش خارجی پلی اورتان و پوشش داخلی میکرو فایبر است که  قابلیت تا شدن  برای حالت ایستاده  را ممکن ساخته  است. فضا های جانبی تبلت دارای پوشش های ضد آب و ضد لک  میباشند که  استفاده از آن را در شرایط ویژه بدون مشکل خواهد بود.

در سال ۲۰۱۹  شرکت اپل تبلت های مدل هفت را با سیستم عامل متحول شده و جدید iPadOS ۱۳ همراه ساخت  که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت  .شرکت اپل در مدل جدید امسال خود  از سیستم عامل   ۱۳.۱  iPadOS بهره برده است  و قابلیت مالتی تسکینگ پیشرفته، عملکردهای دسکتاپی  را با سرعت هر چه بیشتر ممکن ساخته است. در حقیقت به جرات میتوان گفت سیستم عامل جدید همراه با تراشه پردازش مکمل، این مدل را به یکی از پرطرفدار ترین مدل های آی پد تا به اکنون تبدیل کرده است.

نقاط قوت آی پد ۸ :

- قیمت پایین تر در مقایسه با مدل های قبلی  .

- تراشه پردازش کننده A۱۲با حداکثر سرعت بالای پردازش در مقایسه با مدل های موجود در بازار

- قابلیت جک هدفون  

-کیبورد های فوق هوشمند و قلم سریعتر

نقاط ضعف آی پد ۸

- حافظه محدود ذخیره سازی

-محدود بودن بلند گوها به پخش صدای استریو

-صفحه نمایش ضعیف تر در مقایسه با مدل های  Pro

-عدم پشتیبانی از Magic Keyboard یا نسل دوم Apple Pencil

آی پد  نسل هشت در یک نگاه

اندازه  

۱۰.۲ اینچ

وزن

۴۹۵    گرم

تراشه:

  ۱۲

پردازنده:

شش هسته ای

حافظه داخلی:

۳۲ و ۱۲۸

رام :

۳ گیگ

سیستم عامل:

IOS۱۳.۱

کانکتور:

لایتینگ

اسپیکرها:

صدای استریو

باطری :

۳۲.۴ وات در ساعت

بلوتوث

۴.۲

وسایل جانبی

قلم الکترونیکی، کیبورد هوشمند

قیمت

۳۲۹ دلار

در کل باید گفت این آی پد اقتصادی می تواند با قابلیت های جدید خود و در صورت استفاده از لوازم جانبی بسیار جذاب باشد و برای بررسی های کامل تر باید منتظر ماند و دید این آی پد چگونه به خریداران کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۴۵٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha