۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
صادرات  ۶ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی
مدیر کل دامپزشکی فارس اعلام کرد:

صادرات ۶ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی

شیراز - مدیرکل دامپزشکی استان فارس از صادرات حدود شش میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی و خوراک دام و طیور تحت نظارت این اداره کل در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، حمیدرضا ناظمی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهاردهم مهرماه روز ملی دامپزشکی ابراز کرد: طی شش ماه اول سال جاری حدود ۶ میلیون کیلو گرم شامل پای مرغ و پنجه مرغ، آبزیان تازه ( ماهی و میگو )، مرغ منجمد و شنیتسل منجمد، تخم مرغ خوراکی، جگر و سنگدان، خامه، شیرخشک و خوراک دام و طیور و آبزیان و ۱۴ قلاده حیوان خانگی بود که به کشورهای هنگ کنگ، اورسیا و روسیه صادر شد.

وی در ادامه با اشاره به خدمات اداره کل دامپزشکی در شش ماهه اول سال، تصریح کرد: بیش از ده میلیون و ۴۰۰ نوبت سر واکسیناسیون دامی علیه بیماری های مختلف از جمله آبله، شاربن، هاری، تب برفکی گاو، تب برفکی گوسفند و بز و...صورت گرفت.

ناظمی اظهار کرد: بررسی و پایش بیماری ها در سطح استان منجر به شناسایی ۱۶۵ کانون بیماری دامی از جمله آبله، شاربن،تب برفکی،هاری شد که برابر دستورالعمل سازمان دامپزشکی در کانون بیماری ها اقدام شده است.

وی با اشاره به طرح پایش بیماری های مشترک دام و انسان با هدف شناسایی و حذف دام های آلوده، گفت: ۲۱۶۷ مورد تست مشمشه در تک سمیان صورت گرفته و ۹ راس مثبت بود که منجر به  معدوم سازی دام های آلوده شد و  بالغ بر  ۶۴هزار نوبت سر تست بروسلوز یا تب مالت و تست سل در گاوها صورت گرفت که ۱۱۴ راس گاو آلوده شناسایی و به کشتارگاه ارسال شد.

مدیر کل دامپزشکی استان فارس بیان کرد: در نیمه اول سال جاری، ۴۲ میلیون قطعه جوجه ریزی تحت نظارت این اداره  صورت گرفته است.

کد خبر: ۴۵٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha