۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
۶۰۰ مورد تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا در قم پرداخت شد/ تشکیل ۷ جلسه کمیسیون نظارت با ۱۳۰ مصوبه
رئیس سازمان صمت قم:

۶۰۰ مورد تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا در قم پرداخت شد/ تشکیل ۷ جلسه کمیسیون نظارت با ۱۳۰ مصوبه

قم - سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تسهیلات معرفی شده در حوزه اصناف آسیب دیده از کرونا در قم ۶۰۰ مورد به ارزش ۲۵۷ هزار و ۴۲۰ میلیون ریال بوده است.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بیان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا ۸۱۴ متقاضی تسهیلات در مشاغل مختلف به بانک‌ها معرفی شد که زمینه اشتغال دو هزار و ۲۱۹ نفر را فراهم کرده است که ۴۰۶ هزار و ۳۵۰ میلیون ریال برای این تسهیلات پرداخت شده است؛ هم چنین با توجه به بحران کرونا و تأثیر آن بر اصناف ۶۰۰ مورد تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا با زمینه اشتغال دو هزار و ۹۱ نفر معرفی که مبلغ ۲۵۷ هزار و ۴۲۰ میلیون ریال در این زمینه پرداخت شد.

به گفته وی، ۲۱۸ مورد هم در سال گذشته پرداخت و ۲۰۰ مورد دیگر هم در دست بررسی و رفع نواقص بوده که ۳۷ مورد از این تسهیلات مستقل و ۲ طرح پشتیبان در سال ۹۹ به بانک معرفی شده‌اند.

۳ طرح تسهیلات روستایی و عشایری «کارا»
رئیس سازمان، صنعت؛ معدن و تجارت استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر تسهیلات معرفی شده در ۶ ماهه اول سال ۹۹ گفت: از دیگر تسهیلات معرفی شده در حوزه اصناف سازمان صمت در این ۶ ماهه امسال ۳ طرح روستایی و عشایری به ارزش یکصد و بیت و پنج هزار میلیون ریال که ۵۶ هزار میلیون ریال آن ثابت و ۶۹ هزار میلیون ریال آن سرمایه در گردش است و برای این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفرهم پیش بینی شده است.

وی افزود: ۱۱ طرح تسهیلات بازسازی و نوسازی تبصره ۱۸ رونق تولید با پیش بینی اشتغال ۴۸ نفر به مبلغ ۲۳ هزار و ۹۳۰ میلیون ریال و ۲۱۸ مورد تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده است که موارد معرفی شده امسال از اعتبارات سال ۹۸ بوده که برای اخذ تسهیلات به اداره کل کار و رفاه اجتماعی و بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

۷ جلسه کمیسیون نظارت با ۱۳۰ مصوبه
سیجانی با اشاره به فعالیت کمیسیون‌های نظارت بیان کرد: در ۶ ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۷ جلسه کمیسیون نظارت با ۱۳۰ مصوبه تشکیل که از این تعداد ۸۵ درصد آن اجرایی و ۱۵ درصد دیگر در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: امسال تعداد ۳ جلسه کارگروه حمایت از رونق تولید در بخش اصناف با تعداد ۱۰ مصوبه برای رفع مشکل اتحادیه‌های سوهان، بنکداران مواد غذایی و اتحادیه چاپ و نشر و هم چنین شرکت درودگران و اتحادیه شرکت تعاونی درودگران و اتحادیه املاک تشکیل و مشکلات بانکی بخش واحدهای صنفی بررسی شد.

رئیس سازمان، صنعت؛ معدن و تجارت استان قم با اشاره به شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای اظهار داشت: امسال در ۶ ماهه نخست سال ۴ گشت مشترک بازرسی از ۵ شرکت بازاریابی شبکه‌ای انجام شده است که منجر به صدور ۳ اخطار پلمب برای این شرکت‌ها شد.

کد خبر: ۴۵٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha