۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
تولید پرتقال مازندران از مرز ۱۰۰ تن در هکتار گذشت
در گفتگو با بازار مطرح شد:

تولید پرتقال مازندران از مرز ۱۰۰ تن در هکتار گذشت

ساری - مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن پرتقال تامسون در استان گفت: میزان تولید در هکتار از مرز ۱۰۰ تن گذشته است.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه آیین تقدیر از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی مازندران اظهار داشت:میزان تولید پرتقال تامسون در سال ۸۷ حدود ۷۰۰ هزار تن بود که امروز به یک میلوین ۷۰۰ هزار تن رسیده است.

وی گفت: میانگین برداشت پرتقال تامسون در برخی از باغات از ۸۰ تن و در باغات کشاورزان نمونه و برتر استانی از مرز ۱۰۰ تن عبور کرده است و این نشان می دهد که کشاورز، علاقمند به تولید بهتر و بازارپسند است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه در برخی از بخش ها از جمله نهاده ها، حمایت های دولتی برداشته شده است، تصریح کرد: هزینه های تولید فشار مضاغف بر کشاورز وارد کرده است و افزایش تولید، می تواند این هزینه ها را جبران کنند.

شعبانی با عنوان اینکه میانگین تولیدات باغداران نمونه استانی از ۱۰۰ تن در هکتار عبور کرده است، افزود: ما می توانیم تولیدات را افزایش دهیم و برای هر تولید، باید بازار را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه درپی بازارهای جهانی هستیم، گفت: تجار و صادرکنندگان توانستند به برخی از بازارهای جدید راه یابند و بیشترین رقابت ما با کشورهایی است که تعرفه ترجیهی کمتری دارند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران یادآور شد: اکنون تولیدات کشاورزی به کشورهای حاشیه خزر، خلیج فارس و اوراسیا راه یافته است و میزان صادرات پرتقال در سال جاری ۱۰۰ درصد بیشتر شده است.

شعبانی ادامه داد: اراضی و مزارع ما به سرعت در حال خرد شدن است و با خردشدن مزارع، بخشی از تولید را از دست می دهیم و تنها راه توسعه تولیدات، ایجاد تشکل ها و اتحادیه ها است تا تولیدات خرد را به صورت تجمیع عرضه کنیم.

در این همایش از ۵۳ تولیدکننده برتر بخش کشاورزی ملی و استانی در مازندران تقدیر شد.

کد خبر: ۴٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha