۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
اشتغال اصلی‌ترین دغدغه مردم است/ فارس در مرکز استراتژیک کشور
نماینده کازرون و کوه چنار در مجلس:

اشتغال اصلی‌ترین دغدغه مردم است/ فارس در مرکز استراتژیک کشور

شیراز- نماینده کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین درخواست مردم در شهر و روستاهای کشور ‏اشتغال‌زایی است‎.‎

به گزارش بازار، فریدون عباسی ظهر دوشنبه در شورای مهارت استان فارس که در استانداری برگزار شد بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها با صرف هزینه و گذشتن از خواسته‌های خود فرزندانشان را راهی دانشگاه‌ها کردند و امروز نیاز به شغل اصلی‌ترین خواسته ایشان است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در تمام نقاط کشور در حال فعالیت هستند، افزود: دانشگاه‌های ما بیشتر بر اصول نظری استوار بوده است و فقدان مهارت به‌شدت در این سال‌ها دیده می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدرک‌گرایی بزرگ‌ترین آفت جامعه ما است، افزود: باید فکری اساسی کرد و در استان فارس از صادر کردن بی‌پشتوانه مدرک پرهیز کنیم.

عباسی با اشاره به فعالیت پالایشگاه نفت آبادان درزمینهٔ مهارت‌آموزی افزود: آنچه در پالایشگاه آبادان مشهود بود و بعداً به‌واسطه جنگ تحمیلی از دست رفت همین توجه هماهنگ میان دانش نظری و مهارت‌آموزی دانشجویان بود که امید است سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با توجه به تجربیات گذشته در رفع این نقیصه بکوشد.

نماینده کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فارس در مرکز استراتژیک کشور واقع‌شده است و باید از این شاخصه در بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و مهارت‌آموزی استفاده کند تا فارس به‌عنوان قطب مهارت‌آموزی بتواند به استان‌های هم‌جوار هم یاری برساند.

عباسی بابیان اینکه باید تمرکززدایی از مراکز آموزشی در تهران برداشته شود و به سایر استان‌ها نظیر فارس اعطا شود، اظهار داشت: این تمرکززدایی باعث می‌شود تا با حمایت دولت شاهد ایجاد ارزش‌افزوده در حوزه آموزش در فارس باشیم.

کد خبر: ۴۵٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha