۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
تامین ۳۰ درصد از سموم کشاورزی مشابه تولید داخل از طریق واردات
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد

تامین ۳۰ درصد از سموم کشاورزی مشابه تولید داخل از طریق واردات

اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در حال حاضر ۳۰درصد از سموم کشاورزی که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد توسط واردکنندگان وارد می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص واردات سموم کشاورزی مشابه تولید داخل، گفت: در کشور انجمن وارد کنندگان سم و کود و انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی وجود دارد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته بخشی از سموم کشاورزی که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد از طریق واردات تامین می‌شد، ادامه داد: در حال حاضر ۳۰درصد از سموم کشاورزی که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد توسط واردکنندگان وارد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امکان واردات مواد تکنیکال سموم کشاورزی وجود دارد و می‌توانیم در داخل کشور محصول نهایی را تولید کنیم، عنوان کرد: تولید سموم کشاورزی در داخل کشور از خروج ارز زیادی جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از بازگشت از حوزه انتخابیه طی نشستی در کمیسیون کشاورزی موضوع واردات سموم کشاورزی که توان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد را پیگیری می‌کنیم تا از واردات آن جلوگیری شود، گفت: واردات مواد تکنیکال تولید سموم کشاورزی ارز بری کمتری نسبت به واردات محصول نهایی دارد.

کد خبر: ۴۵٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha