۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
بی خانمانی میلیون‌ها مستاجر در آمریکا
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد

بی خانمانی میلیون‌ها مستاجر در آمریکا

میلیون‌ها مستاجر در آمریکا در میانه شیوع کرونا، در آستانه تخلیه از خانه‌های خود هستند.

به گزارش بازار، تلویزیونی وی او ای گزارش داد، میلیون‌ها آمریکایی که بخشی یا همه درآمد خود را به علت شیوع همه گیری کرونا از دست داده اند، با توجه به گسترش این ویروس مرگبار در سراسر آمریکا، با تخلیه از خانه‌های خود روبرو هستند.

یکی از قربانیان اخیر این روند، اَشلی جانسون است. او گفت: من به علت کووید دیگر مشتریان قبلی ام را ندارم.

جانسون اوایل سپتامبر مجبور شد خانه اش در میسوری را با سه فرزندش تخلیه کند.

جانسون در جمع معترضان کانزاس سیتی می‌گوید این همه گیری و تعطیلی کسب و کارها برای من و فرزندانم مانند رفتن به پیک نیک نبوده است.

جانسون در راهپیمایی‌های مستاجران کانزاس سیتی (kc tenants) شرکت کرد؛ سازمان مدافع طرح خانه‌های ارزان قیمت در شهر میسوری.
میسوری هم مانند دیگر ایالت‌های آمریکا از قبل و در زمانی که این همه گیری از راه رسید، با بحران نبود خانه‌های ارزان قیمت مواجه بود و اکنون بنا به آمار سازمان مستاجران کانزاس سیتی، نیمی از مستاجران در این ایالت به علت اینکه نمی‌توانند اجاره بهای خود را بپردازند، با خطر تخلیه اجباری خانه‌های شان مواجه هستند.

بسیاری از مردم آمریکا از طریق مزایای ایالتی و مزایای بیکاری فدرال، کمک‌هایی دریافت می‌کردند. با توجه به اینکه این طرح کمک‌های هفته‌ای ششصد دلار در ماه ژوئیه تمام شد، میلیون‌ها نفر با خطر تخلیه از خانه هایشان مواجه شده اند.

دونالد ترامپ گفته بود: من فرمان اجرایی را امضا کردم و به وزارت مسکن و شهرسازی دستور دادم اطمینان حاصل کنند که مستاجران و مالکان می‌توانند در خانه‌های خود بمانند.
این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری ماه اوت است. بر این اساس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا (سی دی سی) اعلام کرد به منظور جلوگیری از شیوع

بیشتر بیماری کرونا، باید جلوی تخلیه اجباری خانه‌ها گرفته شود. اما برای این فرمان شرطی قرار داده شد.
مدیر سازمان مستاجران کانزاس سیتی ‌گفت: مردم برای مدت کوتاهی در برابر تخلیه شدن مصون می‌مانند، اما با جریمه برای دیرکرد پرداخت اجاره بها مواجه هستند؛ بنابراین کوه بدهی‌ها همچنان در حال بالا رفتن است.

مردم خواستار اعطای مزایای بیشتری به مستاجران هستند.

جینا کِیلا، نماینده کنگره، ‌گفت قانونگذاران باید خود را در یافتن راه حل این مشکل سهیم کنند:

تخلیه مستاجران به شکل گسترده در این کشور رخ می‌دهد و کارگران در شکل گیری شرایط موجود و از دست رفتن کارشان مقصر نیستند. ما باید وارد عمل شویم و کنگره را وادار کنیم که برای این مشکل راهی بیندیشد.

کیلا از مالکان می‌خواهد با مستاجران خود مذاکره کنند، اما با توجه به اینکه حدود نیمی از واحدهای استیجاری در تملک مالکان خرده پا قرار دارد، بسیاری نمی‌توانند زیان خود را جبران کنند.

رئیس انجمن ملی مالکان مستقل ‌گفت: ما از طریق ایمیل یا تماس تلفنی می‌شنویم که مالکان نگران از دست دادن منبع درآمد خود از تنها خانه‌ای هستند که اجاره داده اند. آن‌ها نگرانند که بعد از تمام شدن این همه گیری این بدهی‌ها پرداخت نشود.

اشلی جانسون گفت: چالش بزرگتر برای من این است که خود را خوشحال نشان دهم. من باید به خاطر بچه هایم قوی باشم.

کد خبر: ۴۵٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha