۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
بازار کشاورزی روسیه ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات شرکت های ایرانی است
رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اراک:

بازار کشاورزی روسیه ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات شرکت های ایرانی است

اراک- جلالوندی، رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اراک روسیه را بازار خوبی برای توسعه صادرات کشاورزی ایران دانست.

مجتبی جلالوندی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص فعالیت های اقتصادی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار داشت: اجلاسی در این زمینه طی مرداد ماه در تهران‌ برگزار شد و روسیه که عضو این اتحادیه است، بازار بسیار بزرگی دارد که باید برای صادرات روی آن کار شود و در این راستا یک تیم از وزارت خانه های صمت، کشاورزی و نیرو تفاهم نامه همکاری را با این پنج  کشور امضا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه امضای این تفاهمنامه می تواند موقعیت های خوبی را برای توسعه صادرات به این حوزه برای کشاورزان کشور فراهم کند گفت: باید یادآور شویم که بازار اوراسیا بسیار بزرگ است و نیاز هست که کیفیت محصولات تولیدی برای صادرات به این حوزه بالا باشد.

جلالوندی افزود: ۲۵۰ میلیارد دلار حجم واردات کشور روسیه است که ۲۰ میلیارد دلار آن اقلام‌ کشاورزی و ‌پنج میلیارد دلار آن لبنیات است و ۵۳ شرکت زنجیره ای این اقلام را تامین می کند و بازار کشاورزی روسیه یک پتانسیل خوب برای توسعه صادرات شرکت های ایرانی است.

 رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اراک در خصوص مشکلات حوزه صادرات در استان گفت: مراکز نگهداری، سورتینگ و بسته بندی از الزامات صادرات است که متاسفانه در استان مرکزی با فقدان آن مواجه هستیم و عدم وجود خودروهای ترابری محصولات صادراتی و  قیمت گذاری های کارشناسی نشده یکی دیگر از مشکلات این حوزه می باشد.

کد خبر: ۴۵٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha