۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی
عضو کمیسیون برنامه‌و بودجه مجلس خبر داد

تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی در مجلس خبر داد.

به گزارش بازار، جبار کوچکی نژاد گفت: جمعی از نمایندگان مجلس به دنبال تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴ هزار دویست تومانی به کالاهای اساسی در سال‌های اخیر هستند که مشخص شود دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به چه بخش‌هایی تخصیص داده است و چرا آنان هنوز ارز دولتی را به بانک مرکزی بازنگردانده‌اند.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه شاهد افزایش قیمت‌ها در برخی کالاها هستیم، افزود: نزدیک به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع یارانه‌ای دولت برای برخی کالاها مانند دارو و سویا اختصاص یافت، اما آیا واقعا این یارانه‌ها از منابع کشور به دست مصرف کننده می‌رسد؟

وی با اشاره به تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس در اواخر مجلس دهم، ادامه داد: به برخی کالاها ارز دولتی تعلق گرفت، اما این کالاها به قیمت دولتی به دست مصرف کننده نرسید و حتی بالاتر از قیمت کالایی که به آن ارز دولتی تعلق گرفته محاسبه و به مردم عرضه شد، این مسئله نشان می‌دهد که مبالغ عظیمی به دست دلالان می‌رسد که منفعتی برای مردم در پی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس با این تحقیق و تفحص به دنبال شفاف سازی در حوزه ارز است، از سوی دیگر باید کسانی که در این زمینه تخلف کرده‌اند، اعم از دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، مشخص شوند.

کد خبر: ۴۵٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha