۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کاهش استقبال مردم از وام مسکن یکم در استان همدان
مدیر امور شعب بانک مسکن همدان اعلام کرد:

کاهش استقبال مردم از وام مسکن یکم در استان همدان

همدان - مدیر امور شعب بانک مسکن استان همدان بابیان اینکه افتتاح حساب برای دریافت وام مسکن یکم در استان همدان بسیار کاهش یافته است، گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۵۹ فقره تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق یکم به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رسول مالمیر پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسکن از پررونق ترین حوزه های اقتصادی محسوب می شود، عنوان کرد: از نظر اشتغال زایی نیز مسکن می تواند در زمره اثرگذارترین صنعت باشد به نوعی که به ازای ۱۲۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در این بخش، می توان برای یک نفر اشتغال پایدار و دائم ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه به ازای ساخت هر مترمربع مسکن برای پنج نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم شکل می گیرد، بیان کرد: توجه به مسکن قدرت خروج از بخش های رکود اقتصادی را ممکن می سازد.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان همدان به آمارهای مربوط به ارائه تسهیلات در بخش های مختلف طی ۶ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: در حوزه اجرای طرح مسکن مهر در قالب فروش اقساطی و تکمیل واحدهای نیمه تمام از سوی بانک مسکن همدان تعداد ۷۴۸ فقره تسهیلات به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در زمینه وام های قرض الحسنه ازدواج بالغ بر ۶۴۶ فقره وام به ارزش ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مالمیر ادامه داد: در این بازه زمانی بانک مسکن در استان همدان در قالب قرض الحسنه کمیته امداد تعداد ۸۶ فقره تسهیلات به میزان چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، ۵۸ فقره وام قرض الحسنه بهزیستی به میزان دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و ۳۹ فقره وام قرض الحسنه بنیاد شهید به میزان یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه خرید به افراد زیر مجموعه بنیاد شهید به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طی شش ماه نخست سال جاری پرداخت شد، گفت: تعداد ۱۷۰ فقره تسهیلات روستایی به مبلغ شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و تسهیلات حوادث غیر مترقبه به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۱۷۴ فقره تسهیلات بافت فرسوده به ارزش هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

شش هزار و ۳۰۱ نفر مبلغ ۳۲۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند
مدیر شعب بانک مسکن استان همدان بیان کرد: این بانک در نیمه نخست امسال در مجموع به شش هزار و ۳۰۱ نفر مبلغ ۳۲۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که از نظر تعداد و میزان تسهیلات ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مالمیر با اشاره به اینکه میزان مطالبات بانک مسکن همدان در شش ماهه سال جاری به ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است، مطرح کرد: بخشی از این مطالبات مربوط به پروژه های نیمه کاره مسکن مهر در شهرستان هایی چون نهاوند است.

وی ادامه داد: بیشتر این مطالبات مربوط به تسهیلات روستایی و تسهیلات تکلیفی است چرا که این افراد با تضامین زنجیره ای سه نفره تسهیلات دریافت می کنند که نمی توان آن را تضمین محکمی برای وصول مطالبات دانست از سویی پس از مرگ یکی از افراد این زنجیره، میزان اقساط معوق نیز افزایش یافته و دیگر طرفین این زنجیره نسبت به پرداخت اقساط کوتاهی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از مطالبات بانکی به علت افزایش تورم بوده چرا که به تناسب تورم درآمد افراد افزایش نیافته است، عنوان کرد: شاهدیم که این روزها تمامی درآمدها و حقوق افراد خرج هزینه های روزانه آنها می شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان در زمینه وام مسکن اولی ها نیز مطرح کرد: آمار افتتاح حساب در این راستا بسیار کاهش یافته و از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۵۹ فقره تسهیلات خرید در قالب ۳۴ فقره از محل صندوق یکم با رقم ۲۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

کد خبر: ۴۵٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha