۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
گازرسانی به ۱۱۹۰ روستای آذربایجان شرقی طی ۷ سال اخیر
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی خبر داد

گازرسانی به ۱۱۹۰ روستای آذربایجان شرقی طی ۷ سال اخیر

تبریز- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اتصال یک هزار و ۱۹۴ روستان استان به شبکه گاز در هفت سال اخیر گفت: گازرسانی به روستاهای این خطه در دولت تدبیر و امید حدود ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان شرقی، سیدرضا توحیدی با بیان اینکه توزیع عادلانه رفاه در سراسر کشور و گازرسانی به روستاهای صعب العبور و محروم، مهم ترین عملکرد دولت است، افزود: از ابتدای فعالیت گازرسانی در آذربایجان شرقی تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۲ تعداد یک هزار و ۳۴ روستا تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته بود.

وی اظهار کرد: به رغم محدودیت های منابع و مشکلات اجرایی مربوط به گازرسانی برخی از روستاهای محروم در دورترین نقاط مرزی استان، با عزم و اراده دولت در تدوین تبصره های قانونی و تأمین بودجه و منابع مالی و تلاش نیروهای این شرکت، گازرسانی به این مناطق محروم اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۹۶.۷ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که با اتمام پروژه های در دست اجرای در آینده نزدیک، تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی، به مدار مصرف گاز متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا و آماده انتخاب پیمانکار این شرکت برای گازرسانی به ۳۰۶ روستا با ۸ هزار و ۵۹۰ خانوار جمعیت، تمامی روستاهای مشمول گازرسانی آذربایجان شرقی به مدار مصرف گاز طبیعی متصل خواهند شد و درصد بهره مندی روستایی استان به ۹۹.۲۵ درصد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با اجرای یک هزار و ۴۰ کیلومتر شبکه گاز و نصب ۱۳ هزار و ۲۵۸ انشعاب، ۱۵۰ روستای استان گازدار و ۶ هزار و ۱۸۸ خانوار از گاز طبیعی بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: امسال همزمان با هفته دولت امسال ۸۶ پروژه گازرسانی روستایی با تحت پوشش قرار دادن ۲ هزار و ۳۹۲ خانوار با اعتباری افزون بر ۲۹۰ هزار و ۴۳۰ میلیون ریال به چرخه مصرف گاز طبیعی کشور متصل شد.

وی افزود: اجرای بیش از یک هزار کیلومتر شبکه گاز با نصب ۱۵ هزار انشعاب و جذب ۴۱ هزار مشترک جدید از اهداف کمی امسال در ارتقای شاخص های بهره مندی مردم از گاز طبیعی است.

کد خبر: ۴۵٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha