۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
۵ هزار قهوه خانه در سطح استان تهران تا ۱۸ مهرماه تعطیل شدند
رئیس اتحادیه صنف قهوه داران در گفتگو با بازار؛

۵ هزار قهوه خانه در سطح استان تهران تا ۱۸ مهرماه تعطیل شدند

نظری رئیس اتحادیه صنف قهوه داران و سفره خانه های سنتی تهران گفت: طبق دستورالعمل ستاد کرونا، ۵ هزار قهوه خانه در سطح استان تهران تا ۱۸ مهرماه سال جاری تعطیل شدند.

محسن نظری روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار بازار، افزود: هم اکنون در سطح استان بازرسان این اتحادیه و اتاق اصناف تهران فعال شده اند تا همه قهوه خانه ها دستورالعمل های صادره ستاد کرونا را به دقت رعایت کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که فعالان این صنف دستورالعمل ستاد کرونا را رعایت نکنند اتحادیه صنف قهوه داران و سفره خانه های سنتی طبق ضوابط و مقررات با آنها برخورد خواهد کرد.

رئیس اتحادیه صنف قهوه داران و سفره خانه های سنتی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد: همه اصناف مکلفند هر دستورالعملی که از ستاد ملی کرونا صادر می شود بدقت رعایت کنند تا این بیماری با اقدامات سختگیرانه در کشور مهار شود.

نظری گفت: به طرق مختلف دستورالعمل تعطیلی همه قهوه خانه ها در سطح استان تهران به اعضای اتحادیه صنف قهوه داران و سفره خانه های سنتی ابلاغ شده است و تا ۱۸ مهرماه سال جاری همه واحدهای صنفی یاد شده تعطیل خواهند بود.

وی به مشکلات تعطیلی صنف قهوه خانه ها و سفره خانه های سنتی اشاره کرد و گفت: با توجه به تعطیلی های گذشته و فعلی این صنف، دولت با اقدامات مورد نیاز باید از فعالیت این صنف در دوران پساکرونا حمایت کند.

رئیس اتحادیه صنف قهوه داران و سفره خانه های سنتی تهران کاهش و یا بخشودگی مالیاتی و رفع مشکلات بیمه فعالان این صنف را از مهمترین مشکلات فعالان این صنف عنوان کرد و افزود: مسئولان باید به این خواسته های ما رسیدگی کنند.

شایان ذکر است طبق دستورالعمل ستاد کرونا از روز ۱۲ تا ۱۸ مهرماه سال جاری فعالیت برخی از مشاغل و اصناف برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در استان تهران تعطیل شده است.

روز گذشته «قاسم نوده فراهانی» رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: این دستورالعمل به همه دستگاه های اجرایی ملی و استانی و نهادهای عمومی غیردولتی از جمله اتاق اصناف تهران ابلاغ شده است، تا نسبت به اجرای آن در سطح استان تهران اقدام کنند.

فراهانی افزود: در این ابلاغیه دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبان سراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها، مساجد و مصلی ها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، کافه، قهوه خانه ها و چایخانه ها در این یک هفته تعطیل خواهند بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی، ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، باغ وحش و شهر بازی ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدنسازی در این مدت تعطیل خواهند بود.

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط تمامی واحد های صنفی تهران، اظهارداشت: تمامی صنوف مشمول این بخشنامه در صورت فعالیت در هفته جاری پلمب خواهند شد و باید به دقت این دستورالعمل را اجرا کنند.

کد خبر: ۴۵٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha