۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
۶۹۸ فقره انشعاب غیرمجاز آب شرب در خراسان شمالی شناسایی شد
معاون خدمات مشترکان آبفای خراسان شمالی:

۶۹۸ فقره انشعاب غیرمجاز آب شرب در خراسان شمالی شناسایی شد

بجنورد- معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از شناسایی ۶۹۸ فقره انشعاب غیرمجاز آب شرب از ابتدای سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، محمدرضا شیردل گفت: برخی از افراد جهت فرار از پرداخت آب بهاء که غالباً نیز جزء افراد پرمصرف هستند، به‌صورت غیرمجاز مبادرت به نصب انشعاب آب می‌کنند که علاوه بر وارد آوردن خسارات بر شبکه‌های توزیع آب و تضییع اموال دولتی و حقوق دیگران باعث استفاده از آب شرب برای مصارف غیرشرب می‌شوند.

وی افزود: این شرکت با حساسیت ویژه‌ای شناسایی انشعابات غیرمجاز را در برنامه کاری خود قرار داده و به همین منظور اکیپ‌هایی جهت شناسایی انشعابات غیرمجاز در کلیه شهرستان‌ها تشکیل داده که این اکیپ‌ها با پیمایش شهرها و روستاها، انشعابات غیرمجاز را شناسایی و اقدام به قطع آن‌ها می‌کنند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: از مجموع انشعابات غیرمجاز شناسایی‌شده در سطح استان، تعدادی از صاحبان این‌گونه انشعابات با پرداخت جریمه مبادرت به مجاز نمودن انشعاب خودکرده‌اند و برخی نیز جهت طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح معرفی‌شده‌اند.

شیردل اظهار داشت: حجم آب مصرفی توسط ۶۹۸ فقره انشعاب غیرمجاز، در حدود ۲۳۵ هزار مترمکعب برآورد شده است که این میزان مصرف آب شرب برای یک‌میلیون و ۶۷۸  نفر در شبانه‌روز بوده که درواقع، حق یک‌میلیون و ۶۷۸ نفر را تضییع کرده است.

 

کد خبر: ۴۵٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha