۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
 بیمه صیادی در دستور کار شیلات است
رئیس سازمان شیلات ایران:

بیمه صیادی در دستور کار شیلات است

نوشهر- رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به درپیش بودن فصل صید و صیادی گفت: بیمه صیادان در دستور کار جدی این سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، نبی اله خون میرزایی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در مراسم افتتاح پروژه پرورش ماهی در قفس در ساحل صلاح الدین کلا نوشهر با بیان اینکه بیمه صیادی جزو برنامه‌های اصلی این سازمان است، افزود: در تلاش هستیم تا ۱۰ درصد از ۲۷ درصد سقف بیمه را از منابع دولتی تامین کنیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های مالی و اعتباری برای تحقق و رفع بیمه صیادی اظهار امیدواری کرد که این خواسته محقق شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مازندران در حوزه آبزی‌پروری از این استان به عنوان استان موفق در کشور در صنعت آبزی‌پروری یاد کرد و گفت: صنعت آبزی‌پروری و ماهی در قفس باید به صورت زنجیره فعالیت کند و کارخانه های فرآوری و حوزه صادرات آن تکمیل شود.

خون میرزایی با بیان اینکه صنعت پرورش ماهی در قفس الگوبرداری شده از اروپا است و محدودیت های اعتباری طی دو سال گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: باید به سمت بومی سازی در این صنعت گام برداریم و خوشبختانه شرکت های زیادی برای بومی سازی بخش های مختلف این صنعت ورود پیدا کردند.

رئیس سازمان شیلات ایران با عنوان اینکه تکنیک ساخت قفس دریایی در دست بومی سازی است درباره سرمایه گذاری در زمینه پرورش ماهی در قفس گفت: یک پروژه با ظرفیت هزار تن نیازمند سرمایه گذرای ۵۰۰ میلیارد ریالی است.

کد خبر: ۴۵٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha