۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
رقم جدید برنج کشور را از واردات بی رویه نجات می‌دهد
رئیس مرکز تحقیقات برنج مازندران:

رقم جدید برنج کشور را از واردات بی رویه نجات می‌دهد

ساری- رئیس مرکز تحقیقات برنج مازندران گفت: رقم جدید برنج روشن با عملکرد ۱۰ تن در هکتار می‌تواند کشور را از واردات بی‌رویه نجات دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، قربانعلی نعمت زاده صبح یکشنبه در نشست با نمایندگان مازندران در سالن سازمان صمت ساری با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی اظهار داشت: بسیاری از ارقامی که در سال‌های اخیر اصلاح شده و می تواند کشور را از واردات بی رویه برنج نجات دهد.

وی بااشاره به تولید رقم روشن، میزان عملکرد این رقم را تا ۱۰ تن در هکتار بیان کرد و گفت: در مرکز تحقیقات وضعیت کشاورزی از سال ۱۳۴۰ تاکنون مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و بررسی ها نشان می دهد که با افزایش ظرفیت ها می‌توان به خودکفایی رسید. 

مهدی سعادتی دبیر مجمع نمایندگان مازندران نیز با اشاره به شکل گیری انجمن و مرکز تحقیقات برنج گفت: به دلیل وجود مافیا چندین بار سازمان برنج پیش بینی شده بود ولی تاکنون محقق نشده است.

وی با تاکید برجلوگیری از واردات بی رویه برنج گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد منابع کشور از واردات بی رویه به تاراج می رود و کشور به راحتی می تواند در حوزه برنج به خودکفایی برسد اما دست‌های پنهان و آشکار اجازه نمی دهند.

وی بر لزوم تشکیل سازمان برنج و آسیب‌های فراروی کارگروه کشاورزی تاکید کرد.

کد خبر: ۴۵٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha