۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
 طرح تامین کالاهای اساسی پایه پولی را افزایش نمی دهد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طرح تامین کالاهای اساسی پایه پولی را افزایش نمی دهد

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تامین کالاهای اساسی در مکانیزم جذب نقدینگی و مصرف آن در جهت دهک های پائین عمل می کند.

به گزارش بازار، محسن زنگنه گفت: طرح تامین کالای اساسی نقدینگی و پایه پولی را افزایش نمی دهد و به منظور اجرای این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع از دو محل «بند (و) تبصره (۲)» و «تبصره ۱۴» قانون بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: بند (و) به دولت اجازه می دهد ۵۰ هزار میلیارد تومان دارایی های خود را بفروشد و بخشی از حقوق بازنشستگان و نیز قسمتی از بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت نماید.

زنگنه گفت: در حال حاضر دولت منابع قابل توجهی را از محل فروش دارایی های خود که مجوز آن را از شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گرفته بدست آورده است.

وی در ادامه افزود: پیشنهادی که در این طرح آورده شده اینکه از محل فروش دارایی های دولت این مبلغ تامین شود یعنی در این شرایط سخت اقتصادی و تحریمی افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردارند دارایی های دولت به آنان فروخته و منابع مورد حصول در اختیار مردم در قالب «کالا» نه «نقدی» قرار گیرد.

زنگنه اظهارداشت: هر داد و ستدی در جامعه بدون شک ایجاد نقدینگی می کند اما میزان نقدینگی این طرح به حدی نیست که برخی از کارشناسان و منتقدان مطرح می کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه تورم امروز مردم را به شدت رنج می دهد، گفت: متاسفانه دهک های پائین و متوسط جامعه در شرایط حاضر توان تهیه حداقل مواد غذایی خود را ندارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: دولت مکلف به حمایت از اقشار ضعیف و تامین کالاهای اساسی برای آنهاست.

وی اظهارداشت: هم اکنون در بسیاری از کشورها این نوع کمک‌ها وجود دارد و هیچ پولی هم خلق نمی‌شود که بخواهد تورم ایجاد کند.

زنگنه یادآورشد: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی فروش اموال و دارایی دولتی به منظور تامین نیازهای اقشار آسیب پذیر مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر: ۴۵٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha