۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
اعتبار ۲۳ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های عمرانی در خوزستان
وزیر نیرو خبر داد:

اعتبار ۲۳ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های عمرانی در خوزستان

اهواز - وزیر نیرو گفت: بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان طرح در استان خوزستان اجرا شده که به طور متوسط ۳۰۰ میلیارد تومان در هر ماه می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا اردکانیان شامگاه سه شنبه در آئین بهره برداری از پروژه‌های آب و برق خوزستان اظهار کرد: در خوزستان سیلاب یک حادثه غیر مترقبه نیست و یک حادثه مترقبه است و باید آمادگی‌های خود را برای کاهش خسارات و برنامه ریزی برای افزایش منافع از آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید آمادگی‌ها را تا حدی افزایش دهیم که از سیلاب‌ها منفعت داشته باشیم، افزود: ماه‌های اخیر بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان طرح در استان خوزستان اجرا شده که به طور متوسط ۳۰۰ میلیارد تومان در هر ماه می‌شود؛ وزارت نیرو ۳۰۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۵۱ میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

وزیر نیرو بیان کرد: نه فقط مدیریت سیلاب بلکه مدیریت خشکسالی و منابع آب یک مدیریت بین بخشی است.

اردکانیان  با تاکید بر اینکه در دنیا داستان سیلاب متعلق به یک نقطه و منطقه خاص نیست، توضیح داد: آمار جهانی ۲۰ سال اخیر حاکی از این است که تعدد سیلاب در بین بلایای طبیعی مثل طوفان و رانش زمین ۴۳ درصد و بعد طوفان با سهم ۲۸ درصدی است.

وی اضاقه کرد: بر اساس این آمار ۲۰ ساله در سطح جهان دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر از سیلاب متأثر شده اند و ۱۵۷ هزار نفر جان باخته داشتیم؛ همچنین ۶۶۲ میلیارد دلار سهم خسارت سیلاب است.

وزیر نیرو در پایان گفت: قرار نیست آخرین سیلاب خوزستان را شاهد باشیم؛ باید از تجربه موفق خوزستان در مدیریت سیلاب استفاده و ضمن مکتوب شدن آن را در سطح دنیا عرضه کنیم.

کد خبر: ۴٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha