۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
ضریب نفوذ تلفن همراه در سقز به ۱۱۷ درصد رسید
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

ضریب نفوذ تلفن همراه در سقز به ۱۱۷ درصد رسید

کردستان- مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در سقز دومین شهرستان بزرگ استان به ۱۱۷.۵ درصد رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت ضمن تشریح اجرای پروژه های مخابراتی به منظور توسعه و تقویت زیرساخت های تلفن همراه درشهرستان سقز و صرف اعتبارات لازم در این راستا اظهار داشت: هم اکنون در شهرستان سقز ۲۷۶ هزار و ۸۰۷ مشترک در قالب شماره های اعتباری و دایمی از خدمات تلفن همراه مخابرات منطقه کردستان با ضریب نفوذ ۱۱۷.۵درصد بهره می گیرند.

وی با اعلام اینکه تعداد ۶۸ سایت تلفن همراه در شهرستان سقز راه اندازی شده است، افزود: از این آمار تعداد ۸۷ سایت دارای تکنولوژی ۲G، تعداد ۵۹ سایت دارای تکنولوژی ۳G و ۶۰ سایت دیگر نیز دارای تکنولوژی ۴G هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ارائه خدمات مخابراتی و ارتباطی به سایرمشتریان، با عنوان مشتریانِG را یکی از استراتژی های مخابرات منطقه کردستان دانست و گفت: در حال حاضر تعداد ۴۰۸ پورت منصوبه G. در شهرستان سقز وجود دارد که ۱۷۳ پورت آن واگذار شده است.

حکمت به سرمایه گذاری های لازم با هدف توسعه وارتقاء زیرساخت های حوزه دیتا در شهرستان سقز اشاره کرد و یادآور شد: با تلاش و همفکری پرسنل منطقه شرایط توسعه پورت های ADSL در این شهرستان فراهم شده است که وجود ۲۱ هزار و ۸۵۵ پورت ADSL در نقاط شهری و روستایی بیانگر این بیلان کاری است.

وی افزود: هم اکنون ۱۶۱ هزار و ۷۸ پورت ADSL به مشتریان مخابراتی در شهرستان سقز واگذار شده است که تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۵ مورد آن جز مشتریان فعال هستند.

بهره‌مندی ۶۶ روستای سقز از اینترنت پرسرعت
 
مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار داشت : تعداد ۶۶ روستای این شهرستان از مزایای اینترنت پرسرعت از طریق ADSL بهره می گیرند.

حکمت ایجاد و به راه اندازی زیرساخت های مناسب برای ارائه خدمات سرویس VDSLدر شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: سرویسVDSL نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بستر کابل‌های شبکه با پهنای باند گسترده است که استفاده از بستر سیم‌های مسی مشترک بدون نیاز به تعویض یا سیم‌کشی مجدد، ارائه خدمات ارزش افزوده شامل خطوط تلفن SIP یا تلفن بر بستر اینترنت، ویدیو کنفرانس، IPTV و ارائه سرویس از کافوهای نوری نزدیک به مشترکین که باعث افزایش کیفیت و سرعت سرویس می‌شود از جمله مزایای اینترنت پرسرعت VDSL به شمار می روند.

حکمت با اشاره به اینکه فیبرنوری یکی از پایدارترین راه‌های ارائه‌ی اینترنتِ با کیفیت و پرسرعت است، مزایای سرویس FTTH را ذکر کرد وافزود: فیبر نوری در دنیای امروز به یکی از مهم‌ترین، با کیفیت‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های ارتباط ثابت به اینترنت و شبکه‌های محلی تبدیل شده است که امکان استفاده از این سرویس برای مشتریان استان در کلاس جهانی فراهم گردیده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: هم اکنون تعداد مشتریان فناوری FTTH در شهرستان سقز ۲۶۶ مورد است که شرایط و زیرساخت های لازم برای واگذاری آن به مشتریان جدید فراهم است.

حکمت با اشاره به عملیاتی کردن پروژه های تدوین شده به منظور کابلکشی فیبر نوری در شهرستان سقز گفت: در حال حاضر ۸۲۵ کیلومتر فیبرنوری در نقاط شهری،بین شهری و روستایی این شهرستان اجرا شده است.

سقز دومین شهرستان کردستان از نظر تعداد مشتریان تلفن ثابت است 
 
وی، توسعه خدمات نوین در حوزه تلفن ثابت و سرویس های قابل ارائه بر این محصول مخابراتی را تشریح  و اضافه کرد: شهرستان سقز با ۷۸ هزار و ۳۲۸ شماره تلفن منصوبه ثابت و تعداد ۶۷ هزار و۲۲۴شماره مشغول بکار، دومین شهرستان استان به لحاظ تعداد مشتریان تلفن ثابت معرفی می شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: از تعداد شماره های ثابت مشغول بکار در این شهرستان، تعداد ۵۴ هزار و۱۴۰مورد آن شهری، ۱۲ هزار و ۶۲۱ مورد روستایی و ۴۶۳ مورد نیز SIP PHONE هستند.

وی یادآور شد: سرویس SIP PHone یک اکانت یا خط تلفن با استفاده از دسترسی فیبر نوری و تجهیزات سافت سویچ در مراکز مخابراتی است که مخابرات به مشتریانی که از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند ارائه می‌دهد در ضمن مشترکانی که از سرویس SIPPHONEاستفاده می‌کنند می توانند بدون هیچگونه  تجهیزات اضافی در منزل از سرویس اینترنت مخابرات بهره مند شوند.

در حال حاضر ۲۶۱ روستای شهرستان سقز دارای ارتباط و تعداد ۲۳۵ روستا نیز دارای تلفن خانگی است.

کد خبر: ۴۵٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha