۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
پرداخت تسهیلات، مشکل اصناف را حل نمی‌کند
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

پرداخت تسهیلات، مشکل اصناف را حل نمی‌کند

قادری، رئیس کمیته اقتصاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تلاش کرده با پرداخت تسهیلات به اصناف کمک کند اما پرداخت این تسهیلات همه مشکلات واحدهای صنفی را رفع نمی کند.

به گزارش بازار، جعفر قادری افزود: اصناف در حوزه بیمه و مالیات هم با معضلاتی روبرو هستند و در سایر امور و پرداخت اقساط تسهیلاتی که در گذشته دریافت کرده‌ اند با مشکل روبرو شده‌اند.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا مشکلات جدی در حوزه صنفی به وجود آمده است، اظهارداشت: برخی اصناف به دلیل شیوع کرونا به صورت جدی تعطیل شده‌اند به ویژه در حوزه‌های ورزشی مانند شنا که به هیچ عنوان امکان فعالیت وجود ندارد.

رئیس کمیته اقتصاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حوزه آی. تی در هنگام شیوع ویروس کرونا وضعیت بهتری پیدا کرده اما سایر حوزه ها با مشکل روبرو شده اند که از جمله آنها حوزه های صنایع غذایی و فعالیت های ورزشی است که با مشکلات جدی روبرو هستند.

وی بیشترین اقدامی که برای کاهش مشکلات اصناف توان انجام داد را مربوط به پرداخت تسهیلات دانست و گفت: این در حالی است که بودجه با کسری های جدی روبرو است به طوری که هم اکنون کسری ۵۰ درصدی در بودجه وجود دارد.

قادری به سایر کمک های دولت برای رفع مشکلات اصناف اشاره کرد و افزود: از دیگر کمک هایی که دولت می تواند به اصناف ارائه دهد اعمال حمایت‌های قانونی است.

وی اظهارداشت: هم اکنون دولت در شرایطی قرار دارد که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

رئیس کمیته اقتصاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر طرحی در خانه ملت مطرح است که گروه‌های کم درآمد جامعه که امکان تامین حداقل های زندگی خود را ندارند در حوزه حمایت از قشر آسیب پذیر مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اعلام این مطلب که اجرای طرح مدنظر در شش ماهه جاری به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای این طرح مشکلاتی وجود دارد.

قادری با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی نیز در همسان سازی حقوق بازنشستگان با مشکلاتی روبرو است از مخالفت دولت با طرح کوپن الکترونیک که در مجلس مطرح شده خبر داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون اقشار کم درآمدی وجود دارند که به نان شب خود محتاج هستند، افزود: برای رفع این مشکل نمی توان منتظر رونق تولید و اشتغال شد.

رئیس کمیته اقتصاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه با افزایش نرخ تورم بیشترین تغییرات قیمتی در حوزه کالاهایی بوده که در سبد مصرفی خانوار قرار داشتند، ادامه داد: نرخ ارز برای ذرت، دانه های روغنی و غیره از حالت دولتی خارج شده و با ارز نیمایی تامین می شود در این راستا باید از مصرف کنندگان حمایت شود.

وی همچنین گفت: سالانه حدود ۱۱۰ میلیارد دلار درآمدهای نفتی در کشور وجود داشته که با اعمال تحریم ها و شرایط به وجود آمده یک دهم این میزان درآمد نیز محقق نشده و این مسئله مشکلات زیادی را برای اقتصاد به وجود آورده است.

قادری در پایان یادآور شد: بنابراین درشرایط کنونی اولویت ها باید تامین شود تا در مراحل بعدی در جهت رونق تولید گام برداشت.

کد خبر: ۴۵٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha