۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا به مشاغل در اردبیل پرداخت شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا به مشاغل در اردبیل پرداخت شد

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، قاسم رحیمی با اعلام تمدید مهلت پرداخت وام‌های حمایتی کرونا تا پایان مهرماه امسال اظهار کرد: تعداد ۱۳ هزار کسب و کار آسیب دیده از ویروس کرونا جهت حمایت تسهیلاتی به مبلغ یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال به ۱۴ بانک عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات حمایتی به فعالان اقتصادی و شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در ۵۵۰ زیررسته منتخب و شناسایی شده توسط وزارت کار از ۱۳ خرداد ماه آغاز شد، بیان کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به کسب و کارها در دو بخش مشاغل دارای بیمه تامین اجتماعی و بدون بیمه انجام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با اشاره به اینکه عمده متقاضیان تسهیلات مربوط یه حوزه حمل و نقل است گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به هفت هزار ۵۰۰ کسب و کار آسیب دیده از کرونا  پرداخت شده است

وی ادامه داد: با توجه به اعلام کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا کشور، بانک‌های عامل تا پایان مهرماه فرصت پرداخت تسهیلات به طرح‌های معرفی شده را دارند.

دبیر کارگروه اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی پیگیر ثبت‌نام کسب و کارهای مرتبط خود در سامانه کارا باشند، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

رحیمی با اشاره به اینکه چک برگشتی و معوقات بانکی  تاثیری در پرداخت این تسهیلات ندارد، گفت: بانک‌ها باید به محض دریافت پرونده تسهیلات را پرداخت کنند و علت عدم پرداخت را به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان اعلام کنند.

وی بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل به مشمولان این طرح تاکید کرد.

کد خبر: ۴۵٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha