۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کاهش ۳۱ میلیون مترمکعبی ذخیره آبخوان‌های گلستان
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان خبر داد:

کاهش ۳۱ میلیون مترمکعبی ذخیره آبخوان‌های گلستان

گرگان- مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان از کاهش ۳۱ میلیون مترمکعبی ذخیره آبخوان‌های استان گلستان طی یکسال گذشته نسبت به دوره بلندمدت آن خبر داد.

سیدمحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از اول مهر سال گذشته تا ۳۱ شهریور امسال در استان گلستان بر مبنای ایستگاه‌های شرکت آب منطقه ای مقدار بارندگی تجمعی متوسط در استان ۵۱۶ میلیمتر بود که نسبت به آمار بلند مدت حدود شش درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

وی به مقدار افزایش و کاهش بارش در حوضه‌های آبریز استان هم اشاره کرد و افزود: بیشترین افزایش از خلیج گرگان با ۲۳ درصد و کمترین بارش‌ها از اترک سفلی با شش درصد کاهش نسبت به بلندمدت گزارش شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: رواناب اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های شاخص رودخانه‌های اصلی استان، بین ۴۳ درصد کاهش تا ۴۵ درصد افزایش را نسبت به آمار دوره بلندمدت نشان می‌دهد. 

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس نتایج ایستگاه‌ها ذخیره آبخوان‌های استان حدود ۳۱ میلیون متر مکعب معادل دو درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلندمدت نشان می‌دهد.

به گفته حسینی آبخوان‌های کم عمق استان طی این مدت حدود ۱۳ میلیون مترمکعب افزایش و آبخوان‌های عمیق حدود ۳۱ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهند.

کد خبر: ۴۵٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha