۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
با ایجاد تعادل در توزیع پیچ و مهره، فروشندگان با کمبود کالا مواجه نمی شوند
رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران:

با ایجاد تعادل در توزیع پیچ و مهره، فروشندگان با کمبود کالا مواجه نمی شوند

مهری، رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران در خصوص گرانی پیج و مهره بیان داشت: زمانی که تقاضای کالا در بازار از میزان عرضه آن بیشتر باشد به گرانی کالا منجر خواهد شد. فروشندگان پیچ و مهره کالای مورد نیازشان را باید از تولیدکنندگان تهیه کنند در حالی که ۷۰ درصد تولید در اختیار خودروسازان کشور قرار می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، نورالدین مهری، رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران با تاکید بر نیاز دیگر صنایع به پیچ و مهره ادامه داد: بسیاری از صنایع کشور، پیچ و مهره مورد نیاز را در بازار جستجو می کنند؛ اما متاسفانه با کمبود مواجه هستند، آیا تنها صنایع خودرو سازی باید رونق گیرد، تولید کنندگان این کالاها به تمامی صنایع فعال در کشور باید تزریق داشته باشند، اگر تولیدات در بازار پخش شود هر یک از صنایع می توانند در جای خود به مواد اولیه دسترسی داشته باشند و موجب گردش اقتصادی در تمامی عرصه ها خواهد شد، نباید کالا در بلوکه چند صنعت قرار گیرد.

مهری با اشاره به مصاحبه تلویزیونی خود و طرح مشکلات این صنف در رسانه ملی افزود: در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به تاریخ ۱۶/۶/۹۹ مشکلات و موضوعات گریبانگیر فروشندگان پیچ و مهره را بیان نمودم. نرخ گذاری بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می شود، در حال حاضر اگر پیج و مهره در اختیار فروشندگان قرار نگیرد، موجب کمبود در بازار خواهد شد. از سوی دیگر اگر مفتول در اختیار تولیدکنندگان پیچ و مهره قرار نگیرد نیز تولیدکنندگان نمی توانند کالا را تولید و به بازار عرضه کنند. ورق مفتول نیز از شمش به وجود می آید که جای بسی تاسف است. این شمش بطور خام از کشور خارج و صادر می شود، جایی که نیاز ضروری به وجود پیچ و مهره داریم و بسیاری از صنایع راکد شده اند، می توانیم با جلوگیری از شمش، به طور مستقیم، تولیدکننده پیچ و مهره هایی باشیم که به فراوانی در بازار منجر شود و از سوی دیگر با ارزشی افزوده تر کالای تولید شده از شمش را صادر نماییم.

مهری با تاکید بر تنوع بسیار زیاد در پیچ و مهره بیان داشت: خانواده بزرگ پیچ و مهره، بیش از ۷ هزار تنوع دارد که هر کدام نقش بسیار مهمی در انواع صنایع و کالاها دارد. متاسفانه مسئولان صنعت و معدن وتجارت بدون توجه به نیازهای کشور، دستور به عدم واردات انواع پیچ و مهره را اعلام داشتند در حالیکه برای تامین پیچ و مهره های سر مته ای، استنلس استیل، تینانیوم، پیچ و مهره عینک و ... که در صنایعی چون کشتی سازی استفاده می شود بسیار دچار کمبود هستیم، چرا مسئولان برای ممنوعیت و یا میزان واردات کالاها از اتحادیه هایی که خبره و کارشناس هستند و میزان فراوانی و نیاز کالا را کاملاً می دانند پرس و جو نمی کنند. بهره مندی از نظرات اتحادیه ها می تواند هم بار تصمیمات اشتباه را کم کند و هم آمار دقیق و درستی در اختیار مسئولان قرار می دهد. اینگونه تصمیمات فی البداهه موج عظیمی از بهم ریختگی بازار را فراهم می کند و تبعات آن بر کل جامعه تاثیر می گذارد. اکنون شبکه بزرگ بازار دچار ضررهایی غیر قابل جبران گردیده و مستاصل مانده است.

مهری تاکید کرد: نفی واقعیات و حقایق بلای جان سوز کشور گردیده است. اگر واقعیات همانگونه که هست دیده شود منجر به کارشناسی دقیق و رفع ایرادات خواهد شد و در غیر این صورت، همه آحاد مردم زیان می کنند، بارها این مشکلات را به ریاست جمهوری وقت، ریاست مجلس و دیگر مسئولان رسانیده ایم، دولت با تدبیر می تواند با مشاوره از خبرگان صنوف از این اتفاقات جلوگیری کند.

کد خبر: ۴۵٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha