۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
ساخت مجتمع اداری در شهرهای کوچک توجیه اقتصادی ندارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی:

ساخت مجتمع اداری در شهرهای کوچک توجیه اقتصادی ندارد

خمین- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه زمین واگذار شده به شهر قورچی‌باشی برای ساخت مجتمع اداری باید با تغییر کاربری به فضای سبز تبدیل شود گفت: ساخت مجتمع اداری در ساخت مجتمع اداری در شهرهای کوچک توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی زندیه وکیلی بعد از ظهر شنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه عمرانی خمین که با حضور طهرانی فرماندار، نوازنی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری خمین برگزار شد اظهار داشت: ایمن‌سازی اولویت تغییر مسیر بستر و حریم رودخانه خمین است که از سوی شهرداری دنبال می‌شود و این تغییر مسیر باید بر اساس کارشناسی فنی آب منطقه‌ی استان مرکزی اجرا شود.

زندیه وکیلی در ادامه افزود: تغییر مسیر رودخانه خمین در طرح تفصیلی شهر دیده شده است و در بارش‌های سیلابی بهار پارسال این تغییر مشکلی را برای شهر ایجاد نکرد.

وی بیان کرد: هرگونه ساخت و ساز در حریم و مسیر جدید رودخانه خمین باید مبنای کارشناسی داشته باشد و حساسیت لازم در این راستا ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در خصوص مشکلات تأمین آب یکی از معادن خمین، گفت: این معدن می‌تواند چهار لیتر از ۳۵ لیتر بر ثانیه آب تخصیص یافته از سد کوچری به صنایع خمین برای جبران کمبود آب خود استفاده کند.

زندیه وکیلی اضافه کرد: تخصیص آب به شهرداری خمین برای آبیاری فضای سبز این شهر از سد فرنق باید از سوی آب منطقه‌ای استان مرکزی مدیریت شود و در صورت بروز مشکل کم‌آبی برای اجرای طرح گردشگری در روستای فرنق آب تخصیص یافته به شهرداری از این سد قطع می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه محدوده شهر بر اساس کابری مشخص می‌شود، افزود: طرح هادی در روستاهای باباکا، کوکه و اسفنجه از توابع خمین که در طرح تفصیلی خمین در حریم شهری قرار گرفتند مانند سایر مناطق روستایی اجرا می‌شود.

زندیه وکیلی اظهار داشت: پیمانکار جدید محور خمین - قورچی باشی باید در مدت یک ماه آینده مشخص شود و با توجه به تأمین اعتبار این طرح راه‌سازی، پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از سوی پیمانکاران بشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع اداری در شهرهای کوچک توجیه اقتصادی ندارد، گفت: زمین واگذار شده به شهر قورچی‌باشی برای ساخت مجتمع اداری باید با تغییر کاربری به فضای سبز تبدیل شود.

کد خبر: ۴۵٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha