۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
واحدهای گردشگری نیازمند همراهی و حمایت دستگاه های دولتی هستند
در گفت و گو با بازار عنوان شد

واحدهای گردشگری نیازمند همراهی و حمایت دستگاه های دولتی هستند

مشهد- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه واحدهای گردشگری و اقامتی به دلیل شیوع بیماری کرونا اقتصاد شکننده ای را تجربه می کنند لذا نیازمند همراهی و حمایت بیشتر دستگاه های دولتی و خدمت رسان هستند.

 یوسف بید خوری در گفت و گو با بازار با بیان اینکه در این شرایط کرونایی بسیاری از ادارت دولتی از جمله اقتصاد  و دارایی، شرکت های آب، گاز و برق و هر اداره‌ای که معوقاتی دارد در فرصت پیش‌آمده، مطالبات خود را طلب کرده‌اند افزود: این طلب معوقات در شرایطی رقم می خورد که متأسفانه درآمدی وجود ندارد و مراکز اقامتی و گردشگری با مشکل جدی اقتصادی مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی و دولتی می‌بایست همراهی ویژه‌ای با صنعت گردشگری داشته باشند  افزود: تصور عده‌ای از افراد از حوزه گردشگری فقط تعدادی تأسیسات مذهبی است که بیشتر موردتوجه قرارگرفته است درحالی‌که وقتی شما وارد شهر مشهد می‌شوید در اطراف حرم مطهر رضوی، اکثر بازارها و مغازه‌ها به زائران خدمات ارائه می‌دهند و لذا این صنعت در مشهد مقدس به صورت گسترده مشاغل بسیاری را با خود درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه  اقتصاد گردشگری در استان خراسان رضوی به‌ویژه در مشهد بدون گردشگر معنایی ندارد و بسیاری از مشاغل را با خود مانند زنجیر متصل کرده است افزود: صنعت حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری و از همه مهمتر صنعت پذیرایی و اقامتی در حال حاضر در بدترین وضعیت درآمدی به سر می برد.

بیدخوری تاکید کرد: فعالان حوزه گردشگری ازلحاظ توانمندی و شرایط مالی در استان شرایط ویژه‌ای دارند و خواسته ما این است که دستگاه‌های اجرایی تعامل بیشتری داشته و شرایط صنعت گردشگری را درک کنند.

کد خبر: ۴۵٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha