۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
پیشرفت ۹۷ درصدی میدان نفتی آذر در شهرستان مهران
مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر خبر داد

پیشرفت ۹۷ درصدی میدان نفتی آذر در شهرستان مهران

ایلام- مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر در شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: طرح میدان نفتی آذر واقع در شهرستان مهران با پیشرفت حدود ۹۷ درصد در آستانه بهره‌برداری کامل قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، کیوان یاراحمدی ظهر شنبه در بازدید تعدادی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از طرح توسعه میدان نفتی آذر واقع در شهرستان مهران با بیان این مطلب اظهار کرد: قرارداد توسعه این میدان سال ۹۱ با کنسرسیوم اویک و صندوق سرمایه‌گذاری نفت امضا و در قالب دو مرحله زودهنگام و فاز نخست اجرایی شد که هم‌اکنون فاز نخست این طرح در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر در شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: تولید تجمعی این طرح در فاز زودهنگام تاکنون بیش از ۳۰ میلیون بشکه نفت بوده است و این طرح با پیشرفت حدود ۹۷ درصد در آستانه بهره‌برداری کامل قرار دارد.

وی گفت: در بخش تولید زودهنگام میدان، ۹ حلقه چاه حفاری و ۱۲۹ کیلومتر خط لوله ۱۶ اینچ و در بخش فاز نخست طرح ۱۱ حلقه چاه جدید واحد بهره‌برداری، ۶۱ کیلومتر خط انتقال نفت جدید و خط انتقال گاز (گازهای همراه به واحد جمع‌آوری گازهای دهلران) احداث شد.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر در شرکت مهندسی و توسعه نفت به پیچیدگی‌های میدان مشترک آذر از بعد فنی و تخصصی از جمله نوع حفاری بسیار سخت اشاره کرد و افزود: در این طرح ۷۰ میلیون نفر ساعت کار بی وقفه و بدون حادثه منجر به فوت ثبت شده است.

یاراحمدی سهم ساخت داخل این طرح را بیش از ۷۵ درصد و سهم نیروی انسانی بومی طرح را بیش از ۵۵ درصد عنوان کرد و گفت: در این طرح در مجموع ۲۵۰ قرارداد بزرگ و کوچک امضا شده است و اکنون پیشرفت بخش روسحی و زیرسطحی طرح به ترتیب به ۹۴.۵ و ۹۹.۴ درصد رسیده و پیشرفت کل طرح نیز ۹۶.۶ درصد است.

به گفته وی، واحد فرآورش مرکزی این میدان از چهارم مردادماه امسال عملیاتی  شده است و این میدان از آبان‌ماه آمادگی ارسال نفت شیرین را به چشمه خوش خواهد داشت.

میدان آذر در بلوک اناران در استان ایلام واقع شده است و از جمله میدان‌های مشترک نفتی کشور به شمار می‌آید.

کد خبر: ۴۵٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha