۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
 بهره وری نسبت به سطح زیر کشت در زنجان افزایش پیدا کند
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق زنجان:

بهره وری نسبت به سطح زیر کشت در زنجان افزایش پیدا کند

زنجان-رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه بهره وری را باید نسبت به سطح زیر کشت در استان افزایش داد، گفت: زنجان شهرک گلخانه‌ای دارد که اقدامات بسیار خوبی در آن صورت گرفته که باید این اقدامات هرچه بیشتر توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی رنگ رونا ظهر شنبه جلسه ستاد اجرایی بهره وری آب کشاورزی در محل اتاق بازرگانی زنجان، بر لزوم ارتقای بهره وری در استفاده از آب به ویژه در بخش کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: در حوزه آب استان توجه ویژه و کافی صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: کشاورزان همچنان به صورت سنتی نسبت به آبیاری سطح زیر کشت خود اقدام می‌کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان، با بیان اینکه جلوگیری از این روند جهت پیشگیری از خشکسالی طی سال‌های آتی لازم و ضروری می‌باشد، تصریح کرد: کشاورزی را باید با اقدامات ترویجی به سمت کشاورزی صنعتی پیش برد و و قدم به قدم باید الگوی سطح زیر کشت را اصلاح کرد.

رنگ رونا با تاکید بر اینکه بهره وری را باید نسبت به سطح زیر کشت در استان زنجان افزایش داد، گفت: زنجان شهرک گلخانه‌ای دارد که اقدامات بسیار خوبی در آن صورت گرفته که باید این اقدامات هرچه بیشتر توسعه پیدا کند.

وی به موضوع حق آبه اراضی شیبدار اشاره کرد و افزود: این موضوع در شورای گفتگوی استان مطرح و موارد نیز مورد پیگیری و مصوباتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه ۱۸۳ هزار هکتار اراضی آبی مورد کشت در استان زنجان وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۵۷ هزار و ۸۲۸ هکتار از اراضی آبی استان به سامانه‌های نوین آبیاری شده است و در واقع می‌توان گفت در استان در این بخش عملکرد قابل قبولی داشته است.

داودی با اشاره به اینکه استان زنجان دارای ۱۶ ایستگاه پمپاژ آب است، اظهار کرد: با عملکردی که در این بخش صورت گرفته است ۱۴ میلیون متر مکعب آب در استان زنجان صرفه جویی شده است.

کد خبر: ۴۵٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha