۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
سهم صنعت چای داخلی از گردش مالی قابل قبول نیست
رئیس صمت گیلان:

سهم صنعت چای داخلی از گردش مالی قابل قبول نیست

لاهیجان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه لاهیجان پایتخت چای کشور است، گفت: سهم صنعت چای داخلی از گردش مالی قابل قبول نیست.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، فرهاد دلق پوش در میز ملی چای با اشاره به اینکه لاهیجان پایتخت صنعت چای کشور است، گفت: هم اکنون گردش مالی صنعت چای در کشور بین دو تا سه هزار میلیارد تومان است اما سهم صنعت چای داخلی از این میزان رقم قابل قبولی نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در جریان برگزاری میز ملی چای در تالار حزین لاهیجی دانشگاه آزاد واحد لاهیجان، هدف از تشکیل میز ملی چای را هم اندیشی، کمک، استفاده از خرد جمعی و بررسی نحوه بهره مندی بهینه از همه ظرفیت های موجود در زمینه تولید و صادرات محصول عنوان کرد و گفت: ۲۰ درصد نیاز کشور را چای داخلی تامین می کند.

دلق پوش سطح زیر کشت چای در کشور را ۲۸ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۱۸۲ کارخانه چای در سطح کشور فعال است، اظهار داشت: باید از این فرصت برای اشتغالزایی، تحول اقتصادی و پویایی صنعت بهره مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور نیازمند تحول در حوزه صنعت چای داخلی است، اظهار داشت: این صنعت قابلیت تبدیل شدن به یک فرصت برای دستیابی به بازارهای داخلی و خارجی را داراست.

دلق پوش تحقق پاسداشت فرهنگ چای را با اتفاق نظر، حرکت جمعی و همدلی، عملی دانست و گفت: صنعت چای با اقلیم و آمایش سرزمینی گیلان سازگار است.

وی به لزوم تفکر راهبردی در شرایط تحریمی برای صیانت از داشته ها اشاره کرد و ادامه داد: صنعت چای متکی به عوامل خارجی نیست و با حمایت و برنامه ریزی می توانیم به یک صنعت پایدار بومی دست پیدا کنیم و پیشبرد اهداف، سیاست ها و تلاش های بخش خصوصی این صنعت، یکی از اهداف تشکیل این میز است.

این مسئول با بیان اینکه اهمیت صنعت چای بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: در کشور ما، چای پر مصرف ترین نوشیدنی پس از آب می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، چای را یکی از محصولات مهم و کالایی راهبردی در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: چای یک صنعت ماندگار، ارزشمند و سازگار با محیط زیست است که تقریبا در سبد کالای هر خانوار ایرانی وجود دارد.

دلق پوش به قدمت ۱۲۰ ساله کشت چای در ایران و لزوم حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: صادرات چای ایرانی، صادرات قدرت و توان ایران اسلامی در خوداتکایی خواهد بود.

کد خبر: ۴۵٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha