۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
امضای تفاهم نامه ۳ بانک و سازمان برنامه برای حمایت از تولید و صادرات زعفران

امضای تفاهم نامه ۳ بانک و سازمان برنامه برای حمایت از تولید و صادرات زعفران

تفاهم نامه تسهیلات هزار میلیاردی برای حمایت از زعفران کاران و صادرات این محصول، میان سه بانک کشاورزی، توسعه صادرات و ملت با سازمان برنامه وبودجه امضا شد.

به گزارش بازار، سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم امضا این تفاهم نامه گفت: از آن جا که تولید زعفران کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و تحریم، دچار چالش و افت قیمت شده و بر صادرات این محصول تاثیر گذاشته برای حمایت از بخش تولید، فرآوری، بسته بندی و صادرات تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

پورمحمدی افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان از این میزان تسهیلات را بانک ملت و ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر را بانک توسعه صادرات و ۵۰۰ میلیارد تومان را بانک کشاورزی در اختیار تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد است که سه درصد سود تسهیلات را سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت تعهد و تقبل کرده است تا سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۱۵ درصد کاهش یابد.

پورمحمدی گفت: براساس چارچوب تفاهم نامه‌ای که امروز بین سه بانک و سازمان برنامه و بودجه امضا شد هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از زعفران تامین و پرداخت می‌شود.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: از آن جا که این کار باید با سهولت پیش برود جلسه‌ای بعد از ظهر امروز در بانک کشاورزی با حضور نمایندگان دو بانک دیگر، نماینده مردم د رمجلس، وزارت جهاد کشاورزی و صنف مربوط برگزار می‌شود تا دستورالعملی برای این کار مشخص شود.

کد خبر: ۴۵٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پريسا صالحي IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      0 0
      با توجه شرايط حال حاضر بهترين اقدام ميباشد
    • ابولفضل رضایی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      0 0
      بسیار عالی ودر حمایت بخش کشاورزی وزعفران کاران کشور موثر میباشد