۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
راه‌های تعادل بخشی بازار سرمایه/ بورس با حقوقی‌هایی که بازارگردانی نمی‌کنند برخورد کند
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بازار

راه‌های تعادل بخشی بازار سرمایه/ بورس با حقوقی‌هایی که بازارگردانی نمی‌کنند برخورد کند

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در مجلس گفت: امیدواریم شورای عالی بورس و سازمان بورسی بر روی این مسئله تاکید داشته باشند که با حقوقی‌هایی که واقعاً در برهه‌ای از این بازار سواستفاده کرده و بازار گردانی نمی کنند، برخورد و یا کد معاملاتشان را غیرفعال کند.

مسلم صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افت چند هفته‌ای بازار سرمایه و راه‌های رسیدن به تعادل بخشی در این بازار گفت: یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند به تعادل بازار بورس بیانجامد، مربوط به مبحث بازگردانی حقوقی هاست.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر شاهد بازگردانی حقوقی‌ها در بازار سرمایه بودیم، گفت:  هر زمان که حقوق‌ها در بازار سرمایه دست به بازار گردانی می‌زنند بازار با رشد مثبت مواجه می‌شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین وقتی حقوقی‌ها کنار می‌کشند شاهد افت شاخص در بازار سرمایه هستیم.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تأکید کرد: در این مرحله و بُرهه انتظار داریم حقوقی‌هایی که زمانی که شاهد رشد سرمایه هایشان در این بازار بودند و سود خوبی کردند، امروز که بازار وضعیت خوبی ندارد، در کنار مردم باشند.

صالحی با بیان اینکه به هر حال در زمینه فعالیت بورس به شورای عالی بورس  اختیاراتی داده شده است، بیان داشت: امیدواریم شورای عالی بورس و سازمان بورسی بر روی این مسئله تاکید داشته باشند که با حقوقی‌هایی که واقعاً در برهه‌ای از این بازار سواستفاده کرده و بازار گردانی نمی کنند، برخورد و یا کد معاملاتشان را غیرفعال کند.

وی بیان داشت: همچنین انتظار داریم این شورا حقوقی‌هایی که واقعاً خوب کار می‌کنند را مورد تشویق قرار دهد چراکه این مسئله می‌تواند به وضعیت بازار تا حدودی کمک کند.

کد خبر: ۴۵٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha