۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
نظارت بر انبارهای خراسان جنوبی تشدید می شود/ لزوم ثبت موجودی کالاها
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

نظارت بر انبارهای خراسان جنوبی تشدید می شود/ لزوم ثبت موجودی کالاها

بیرجند- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نظارت بازرسان سازمان بر مراکز نگهداری کالا و انبارهای سطح استان تشدید می شود، گفت: با افرادی که نسبت به اعلام موجودی و ثبت انبار اقدام نکرده باشند برخورد قانونی و قاطع صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس جرجانی پیش از ظهر شنبه در بازدید نظارتی از انبارهای شهرستان بیرجند اظهارکرد: دارندگان کلیه انبارها، سردخانه ها و مراکز نگهداری کالا (هر گونه محل نگهداری) و همچنین صاحبان کالا اعم از افراد حقیقی و حقوقی و تعاونی ها ملزم و موظف به ثبت انبار و اعلام موجودی هستند.

وی افزود: در صورت عدم ثبت انبار و مشخصات کالا در سامانه جامع انبارها، فعالیت انبارهای شناسایی شده توسط بازرسان، غیرقانونی تلقی شده و از مصادیق احتکار و یا ظن به قاچاق محسوب می شود.

جرجانی با اشاره به شناسایی چند انبار غیرقانونی طی روزهای اخیر گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، با متخلفان در این خصوص بدون اغماض و با قاطعیت برخورد قانونی صورت می گیرد و جهت سیر مراحل به تعزیزات حکومتی استان معرفی خواهند شد.

وی نقش مؤثر و کلیدی سامانه جامع انبارها را در جلوگیری از قاچاق کالا و احتکار و همچنین شفاف‌سازی مسیر کالاهای حساس و ضروری در کشور عنوان کرد و افزود: تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۳۸ انبار در سامانه جامع انبارهای خراسان جنوبی ثبت شده است.

جرجانی تصریح کرد: این سامانه با هدف رهگیری کالا از مبدا تا مقصد، ورود و خروج و دپوی کالا در انبارها و ارائه اطلاعات به تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه و سایر نیازهای کالایی راه اندازی شده است که می‌تواند به تنظیم بازار و سالم سازی تجارت کمک کند.

وی ضمن توصیه به کلیه صاحبان کالا برای ثبت انبار در سامانه جامع انبارها در اسرع وقت برای جلوگیری از متضرر شدن تاکید کرد: از هم استانی های عزیز نیز درخواست می کنیم در صورت مشاهده هرگونه انبار مشکوک به احتکار و یا جابه جایی غیرمعمول کالا، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ به ستاد خبری سازمان گزارش داده تا سریعا مورد بررسی قرار گیرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی در پایان همراهی مردم در برخورد با تخلفات را ضروری دانست و از همراهی، همکاری و اعتماد مردم شریف استان در اعلام تخلفات اقتصادی و برقراری ارتباط با سامانه ۱۲۴ این سازمان تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر: ۴۵٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha