۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
نشست مجازی اتاق بندرعباس با کشورهای عضو اکو و مجمع اقتصادی اوراسیا برگزار می شود
دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس:

نشست مجازی اتاق بندرعباس با کشورهای عضو اکو و مجمع اقتصادی اوراسیا برگزار می شود

هرمزگان- رضایی، دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس از برگزاری نشست مجازی اتاق بندرعباس با کشورهای عضو اکو و مجمع اقتصادی اوراسیا در آینده ای نزدیک خبر داد.

 پیام رضایی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ایجاد ارتباطات بین المللی لازمه شکوفایی اقتصادی هر کشوری است، افزود: اکو دارای ظرفیت‌هایی است تا توسعه اقتصادی کشورهای عضو را رونق بخشد زیرا طبق اساسنامه این سازمان، اکو برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش می‌کند و برای حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد.

وی افزود: اتاق بازرگانی بندرعباس با توجه به رسالت اتاق های بازرگانی مبنی بر برقراری ارتباط با بازار کشورهای هدف و تسهیل روابط تجاری بین کشورها و پیشبرد اهداف اقتصادی اتاق بازرگانی بندرعباس با ارسال نامه ای به امور بین الملل اتاق ایران آمادگی خود را برای برگزاری نشست های آنلاین با محوریت تسهیل در روابط گمرکی، نحوه انتقال پول و روان سازی مبادلات بین فعالین اقتصادی را اعلام کرد.

رضایی ادامه داد: وزارت امور خارجه نیز بعد از بررسی درخواست اتاق بازرگانی بندرعباس پیگیری های لازم را برای برگزاری این نشست انجام داد که به زودی شاهد برگزاری نشست مجازی اتاق بازرگانی بندرعباس با کشورهای عضو اکو خواهیم بود.

دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس بیان داشت: حجم مبادلات تجاری اکو در سال‌های اخیر رشد مطلوبی داشته  و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای به ‌ویژه در میان کشورهای درحال ‌توسعه یک ضرورت جدی است.  

رضایی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های خاص استان هرمزگان به عنوان دروازه اقتصادی کشور و رسالت اتاق بازرگانی بندرعباس در مباحث بین المللی امید است برگزاری این نشست دستاوردهای بسیار خوبی برای استان و فعالان اقتصادی به دنبال داشته باشد.

یادآور می شود چندی پیش اتاق بازرگانی بندرعباس وبیناری را با حضور سرکنسول  و رایزن اقتصادی ایران در میلان – ایتالیا برگزار کرد که دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال داشت.

کد خبر: ۴۵٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha