۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
رشد ۴۶ درصدی پرونده‌های تخلفاتی اصناف در آذربایجان‌شرقی
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبر داد

رشد ۴۶ درصدی پرونده‌های تخلفاتی اصناف در آذربایجان‌شرقی

تبریز- سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ضمن تأکید بر تداوم اقدامات نظارتی و بازرسی از رشد۸۷ درصدی بازرسی‌ها و ۴۶ درصدی پرونده‌های تخلفاتی متشکل در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، یوسف پایدار با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها در برخی کالاها و خدمات ناشی از افزایش قیمت ارز و مواد اولیه خریداری شده از بورس به‌دلیل نوسانات و افزایش قیمت جهانی به‌ویژه مواد فلزی و محصولات پتروشیمی است، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال  ۱۱۶ هزار و ۸۴۷ فقره بازرسی با میزان پرونده تخلفاتی به تعداد پنج هزار ۴۴۶ فقره انجام گرفته و این امر نمودی از افزایش و تداوم نظارت و بازرسی‌ها در استان است.

وی ضمن اشاره به رشد ۵۴ درصدی گشت‌های مشترک بازرسی نسبت به سال گذشته، گفت: از طریق مشارکت و همراهی سایر دستگاه‌های متولی اعم از معاونت غذا و دارو، تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، اداره‌کل استاندارد و اتحادیه‌های صنفی گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی متعددی در استان با جدیت انجام شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجموع گشت‌های مشترک در سال‌جاری را ۱۲ هزار و ۸۷۰ فقره برشمرد و از رشد ۶۹ درصدی پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده در روند فعالیت‌های نظارتی مشترک خبر داد.

وی، حذف ارز دولتی و اختصاص ارز نیمایی برای برخی کالاها و افزایش هزینه‌های تولید از جمله مواد اولیه و سایر شاخص‌های تولید را عامل افزایش قیمت تمام شده محصول نهایی دانست و یادآور شد: سازمان صمت استان و معاونت نظارت بازرسی از طریق سامانه‌های متعدد نظارتی به صورت مستمر به رصد و پایش اطلاعات به‌ویژه در زمینه کالاهای اساسی می‌پردازد.

کد خبر: ۴۵٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha