۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
لزوم تجهیز اصفهان به بالگرد مجهز به سبد آبپاش/۳۲۰۰ استخر کشاورزی نیازمند ایمن‌سازی است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

لزوم تجهیز اصفهان به بالگرد مجهز به سبد آبپاش/۳۲۰۰ استخر کشاورزی نیازمند ایمن‌سازی است

اصفهان – شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به لزوم تجهیز اصفهان به بالگرد مجهز به سبد آب پاش اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان اصفهان نیازمند راه‌اندازی سه پایگاه اطفاء حریق است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۰۰ هزار هکتار جنگل طبیعی در سمیرم و فریدونشهر و ۴۰۰ هزار هکتار رویش‌های جنگلی و  ۳۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در منابع طبیعی داریم، اظهار داشت: همچنین در این استان شش میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه‌های مرتعی وجود دارد و از این بین، اصفهان چهارمین استان کشور از نظر وسعت مراتع است.

لزوم راه‌اندازی ۳ ایستگاه اطفاء حریق جنگل در اصفهان
وی افزود: با شرایط فعلی ضروری است سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور نسبت به احداث سه ایستگاه اطفاء حریق پایگاه امداد حریق ویژه مراتع در شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر و چادگان اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه جلسه‌ای در خصوص آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان برگزار شد، تصریح کرد: بر اساس مصوبات این جلسه مقرر شد سه پد بالگرد در سه شهرستان سمیرم، فریدونشهر و چادگان ایجاد شود.

سه پد بالگرد در مناطق جنگلی استان اصفهان از جمله فریدونشهر، سمیرم و چادگان راه‌اندازی می‌شود

وی با بیان اینکه اصفهان معین تهران در حوادث احتمالی است و همچنین این ظرفیت را دارد که در مناطق جنوبی کشور نیز خدمات رسانی کند، اضافه کرد: بر این اساس از سازمان جنگل‌ها درخواست داریم نسبت به تامین بالگرد مجهز به سبد آبپاش در استان اصفهان توجه داشته باشد.

انسان عامل ۹۰ درصد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع
شیشه فروش با بیان اینکه تجهیز نیروهای محلی به امکانات مورد نیاز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید توجه داشت که بیش از ۹۰ درصد حریق‌ها عامل انسانی دارد و نباید نسبت به این موارد بی توجه باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش میزان آتش سوزی ها در سال جاری به علت افزایش رویش‌های گیاهی در سال جاری بوده است، اضافه کرد: باید توجه داشت که تا پایان مهر ماه سابقه وقوع حریق را داریم و همه افرادی که در طبیعت حضور می یابند و به ویژه عشایر به این مهم توجه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه افزایش نیروهای گشت و نظارت محیط زیست و منابع طبیعی برای حفاظت از اراضی را در دستور کار داریم، گفت: برای این امر از نیروهای محلی نیز استفاده خواهد شد.

وی در خصوص عمدی و یا غیرعمدی بودن آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل‌های استان اصفهان گفت: تعداد حریق‌های عمدی خیلی کم است و عمده آن نیز به دلیل اختلاف پیش آمده بین اهالی محلی اتفاق می‌افتد.

استخرهای کشاورزی خطرناک‌ترین مکان‌ها برای غرق شدگی هستند، این استخرها عمق زیاد دارد و امکان امدادرسانی به غرق شدگان در این مکان‌ها به دلیل شیب زیاد این استخرها بسیار کم است

۵۲ نفر در اصفهان بر اثر غرق شدگی جان باختند
شیشه فروش همچنین به آمار غرق شدگی در استان اصفهان در شش ماه نخست امسال تصریح کرد: امسال ۷۲ مورد حادثه غرق شدگی داشتیم که از این موارد ۵۲ مورد جان باختند.

وی افزود: افزایش دما در سال جاری بین دو تا سه درجه بوده و همین امر می‌تواند عامل افزایش غرق شدگی‌ها در استان اصفهان باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه استخرهای کشاورزی خطرناک‌ترین مکان‌ها برای غرق شدگی هستند، افزود: این استخرها عمق زیاد دارد و امکان امدادرسانی به غرق شدگان در این مکان‌ها به دلیل شیب زیاد این استخرها بسیار کم است.

وی اضافه کرد: در سال جاری تاکنون ۱۸ نفر در استان اصفهان به دلیل غرق شدگی در استخرها جان خود را از دست داده‌اند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: جهاد کشاورزی به همه مالکان اعلام کرده که اطراف این استخرها را ایمن سازی کرده و تابلوی شنا ممنوع نصب شود.

با کاهش شش تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا  در استان اصفهان روبرو هستیم و  کشاورزان باید به این مهم توجه داشته باشند

ایجاد تنش دمایی در اصفهان
وی با بیان اینکه از این پس در استان اصفهان تنش دمایی محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند، اضافه کرد: در این زمینه با کاهش شش تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا  در استان اصفهان روبرو هستیم  کشاورزان باید به این مهم توجه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کشاورزان باید نسبت به برداشت به موقع محصولات خود توجه داشته باشند تا در این بحران متضرر نشوند.

کد خبر: ۴۵٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha