۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
ترانزیت ۹۶ هزار تن کالا از گمرکات خراسان جنوبی/ صادرات ۹۸ درصد افزایش یافت
در نیمه نخست سال جاری؛

ترانزیت ۹۶ هزار تن کالا از گمرکات خراسان جنوبی/ صادرات ۹۸ درصد افزایش یافت

بیرجند- خاشی،مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه امسال ۹۶ هزار و ۸۴۵ تن کالا از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.  

محمد علی خاشی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به واردات قطعی سال جاری بیان کرد: از ابتدای امسال تعداد ۹ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش۸۷۲ هزار و ۷۹ دلار دلار به وزن ۲۵۶ تن تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۵۹ درصد، از نظر ارزش ۹۷ درصد و از نظر وزن ۷۵ درصد کاهش نشان می دهد.

خاشی اظهار کرد: عمده اقلام وارداتی به استان را قطعات مربوط به خط تولید کاشی، بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، لوازم یدکی، زغال سنگ شسته نشده و ماسک بوده است.  

بنا به گفته مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی این اقلام از کشورهای چین و همسایه وارد شده است.

 وی بیان کرد: کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در سال ۹۹ از نظر ارزشی ۲۹۹ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۹۶۷ دلار و از نظر وزنی یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۴۱۰ تن بوده است.

رشد ۹۸ درصدی صادرات

خاشی ادامه داد: صادرات شش ماهه از ماهیرود نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۹۸ درصد و از لحاظ وزن ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به امانات پستی شش ماهه سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۸ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش هزار و ۶۴۹ دلار به وزن ۱۳۳ کیلوگرم تشکیل شده است.

خاشی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۶۳ درصد، از نظر ارزش ۲۳ درصد و از نظر وزن ۴۳ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه عمده کالاهای صادره شده شامل خشکبار، لوازم بهداشتی، کفش، گوشی همراه بوده است، گفت: همچنین از ابتدای امسال تعداد هفت فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش دو هزار و ۱۷۵ دلار  و به وزن ۴۲ کیلوگرم تشکیل شده است.

خاشی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظرتعداد اظهارنامه ۳۰ درصد، از نظر ارزش پنج درصد کاهش و از نظر وزن ۶۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون  به هزار و ۷۳۵ مسافر ورودی و هزار و ۹۲۳ مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

کاهش ۸۷ درصدی مسافران ورودی

 مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی ۸۷ درصد و مسافرین خروجی ۷۹ درصد کاهش داشته است.

خاشی با اشاره به ترانزیت کالا در سال جاری بیان کرد: در شش ماهه امسال دو هزار و ۷۲۱ دستگاه کامیون به وزن ۹۶ هزار و ۸۴۵ تن از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.  

وی ادامه داد: این کالاها شامل فوفل، کود اوره، پنل خورشیدی، آرد گندم، موتورسیکلت، روغن خوراکی، سیگار، کود شیمیایی، شکر و روغن موتور بوده که کشور اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه ترانزیت شده است.

 خاشی بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون سه هزار و ۵۲۸ درصد و از نظر وزن چهار هزار و ۸۱۴ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۴۵٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha