۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
دولت به جای کوپن، سیاست وفور کالا را اجرا کند
وزیر اسبق صمت:

دولت به جای کوپن، سیاست وفور کالا را اجرا کند

غضنفری، وزیر اسبق صمت تأکید کرد: تنها در صورت اجرای سیاست وفور کالا و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت کالا به تعادل بازاری خودش خواهد رسید.

به گزارش بازار، مهدی غضنفری، وزیر اسبق صمت درباره طرح مجلس درباره بازگشت مجدد کوپن گفت: ما درمورد طرح هدفمندی یارانه‌ها دچار سوء تحلیل و اطلاعات دقیق شدیم و ابعاد آن به دلیل سیاسی شدن موضوع برای مردم تبیین نشد.

وی افزود: در مورد هدفمندی یارانه‌ها یک ظلم بسیار بزرگی صورت گرفت و آن هم تبلیغات سوء مخالفانی بود که با طراحش مخالف بودند و نه با خود طرح.

وزیر اسبق صمت با بیان اینکه توزیع کالابرگ باید آخرین گزینه پیش روی مسئولان باشد، تأکید کرد: در شرایط بد اقتصادی به جای توزیع کالابرگ باید یارانه داده شود و فقط در شرایطی باید کالابرگ را توزیع کرد که هم وضعیت اقتصادی و هم تأمین کالاهای اساسی برای مردم خیلی سخت شده باشد.

غضنفری نبود کالای اساسی به اندازه مورد نیاز مردم را ناشی از سوء عملکرد دولت دانست و گفت: دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را بی‌مهابا به بازار تزریق کرد و نتوانست جمعش کند در حقیقت ما با یک دولت ولنگار و تنبل و بی‌عرضه مواجهیم که مسائل را به دست خود مردم می‌دهد و برای همین هم الان مجلس دخالت کرده است، درصورتیکه وظیفه مجلس نیست و جالب اینکه دولت آخر سر این طرح را با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی اجرا می‌کند و دوباره صدای مردم بلند می‌شود.

وی یادآور شد: ما در سال‌های ۹۱ و ۹۲ که بنده مسئولیت داشتم ذخایر استراتژیک به اندازه کافی داشتیم و به جای سیاست کنترل قیمت در بازار، سیاست وفور کالا را اجرایی کردیم.

وزیر اسبق صمت تصریح کرد: زمانی باید به سراغ کالابرگ رفت که کالا در بازار کم باشد، اما ما در حال حاضر کمبود کالا نداریم بلکه مدیریت ضعیف و بخور بخور زیاد است.

غضنفری ایجاد پتانسیل اختلاف قیمت با اقدامی مانند توزیع کالابرگ را فساد آور دانست و تأکید کرد: فقط در صورت اجرای سیاست وفور کالا و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت کالا به تعادل بازاری خودش خواهد رسید، البته به مردمی هم که توان خرید و تأمین کالاهای اساسی را ندارند باید یارانه پرداخت شود.

وی بر این باور است که توزیع کالابرگ اقتصاد را نجات نمی‌دهد، مردم را پولدار نمی‌کند و منجر به توسعه اقتصادی و اجتماعی هم نخواهد شد، اما در شرایطی که ارز ۴ هزار تومانی به ۳۰ هزار تومان رسیده و عده‌ای در حال لِه شدن و خفه شدن هستند باید دستشان را گرفت.

وزیر اسبق صمت با بیان اینکه دولت دکتر روحانی هنوز درک عمیقی از مفهوم اقتصاد ندارد و مردم را به روز سیاه نشانده است، گفت: این دولت هنوز نمی‌داند که باید صادرات غیرنفتی را به عنوان افسر میدان گرامی بدارد تا ارز به کشور بازگردد و برای مواد اولیه هم باید ارزرسانی کند تا تولید نخوابد.

کد خبر: ۴۵٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha