۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
روند کاهشی دلار فارغ از رقابت انتخاباتی آمریکا
کارگزار سهام پیتر شیف اعلام کرد؛

روند کاهشی دلار فارغ از رقابت انتخاباتی آمریکا

کارگزار پیشکسوت سهام پیتر شیف گفت: سه ماهه منفی برای دلار، بازار اوراق قرضه و همینطور بازار سهام پیش‌بینی می شود.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، به گفته کارگزار پیشکسوت سهام پیتر شیف، ارز ایالات متحده «تصویر آینه ای» از فلزات گرانبها، مانند طلا و نقره و همچنین سهام در سه ماهه سوم سال جاری بود.

وی در پادکست خود اشاره کرد که دلار در ماه سپتامبر افزایش یافته، اما در این دوره سه ماهه کاهش یافته است. شیف گفت که شاخص دلار در ماه سپتامبر تقریباً دو درصد افزایش یافت، اما در این سه ماهه کمی بیش از ۳.۵ درصد کاهش یافت.

مدیرعامل یورو پاسیفیک پایتخت پیش بینی کرد که ممکن است در سه ماهه چهارم تغییرات زیادی رخ دهد. وی توضیح داد: من فکر می کنم این یک سه ماهه منفی مخصوص دلار باشد - شاید حتی برای بازار اوراق قرضه و همینطور بازار سهام.

به گفته این اقتصاددان، شاخص دلار ممکن است در سال ۲۰۲۱ کاهش یابد و اگر در سال ۲۰۲۱ اتفاق نیفتد، ممکن است در سال ۲۰۲۲ اتفاق بیفتد. اما در نهایت من فکر می کنم که شاخص دلار می تواند بسیار پایین تر از ۶۰ باشد. من فکر می کنم خطر نزولی فوق العاده ای وجود دارد.

شیف ادامه داد: من فکر می کنم دلار فارغ از اینکه رییس جمهور بعدی آمریکا چه کسی است و کدام حزب کنگره را کنترل می کند، کاهش می یابد. وی همچنین خاطر نشان کرد که با توجه به اینکه بایدن، نامزد حزب دموکرات، قول افزایش مالیات شرکت ها را می دهد، پیروزی وی برای سهام هم منفی خواهد بود.

کد خبر: ۴۵٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha