۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کردستان رتبه چهارم خریدتضمینی گندم کشور را به خود اختصاص داد
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان :

کردستان رتبه چهارم خریدتضمینی گندم کشور را به خود اختصاص داد

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از خرید حدود ۷۵۰ هزارتن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خبرداد و گفت: امسال کردستان چهارمین استان کشور در خریدتضمینی گندم شد.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه فصل خرید گندم با اشاره به اینکه فصل خرید تضمینی گندم از ابتدای تیرماه امسال در کردستان آغاز شد، اظهار داشت: ۱۰ مهر هم خرید این محصول در ۸۵ مرکز خرید استان به اتمام رسید.

وی اضافه کرد: طی این مدت حدود ۷۵۰ هزارتن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان به ارزش ۱۹ هزار و ۷۷ میلیارد و ۴۰۷ میلیون و ۳۹۰ هزارریال خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اعلام کرد: تاکنون ۱۹ هزار و ۷۲ میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۴۰۶ هزار ریال از بهای گندم خریداری شده که معادل حدود ۱۰۰ درصد ارزش محصول خریداری شده، به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

صالحی با اشاره به اینکه میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته سه درصد رشد داشته است، گفت: تاکنون ۳۲۰ هزار تن از گندم خریداری شده استان به ۱۰ استان دیگر کشور حمل شده است.

وی اظهار داشت: در سال زراعی ۹۹-۹۸ خوزستان، فارس، گلستان و کردستان به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم کشور را از میزان خریدتضمینی گندم کسب کردند.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: از ابتدای فصل خرید گندم  تا پایان آن در استان ۷۵  درصد پیش‌بینی خرید این محصول در استان تحقق پیدا کرد.

کد خبر: ۴۵٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha