۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
بازارچه صنایع‌دستی در داخل محوطه گنبد سلطانیه راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

بازارچه صنایع‌دستی در داخل محوطه گنبد سلطانیه راه‌اندازی می‌شود

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در داخل محوطه گنبدسلطانیه خبر داد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار، نسبت به تکمیل این بازارچه اقدام خواهد شد.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص کاوش‌ها نیز گفت: امسال تنها کار کاوش و گمانه‌زنی که در استان فعلاً آغاز کردیم، تپه کوزه‌چی در معدن نمک چهرآباد است که در حدود یک هفته عملیات اجرایی آن آغاز شده است و در انتظار نتایج گمانه‌زنی و کاوش هستیم، هر چند امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا هیئت آلمانی به استان سفر نکرد.

وی مرمت بازار، سراها و کاروانسراهای داخل بازار را جزو برنامه‌های روتین این اداره‌کل دانست و اظهار داشت: از محل اعتبارات سال گذشته، سرای ناصری و سرای حاج علی‌قلی مرمت شده و امسال نیز پیش‌بینی شده است که بخش قابل توجهی از اعتبارات را به داخل مجموعه بازار زنجان اختصاص دهیم و احیای سراها را با مشارکت بخش خصوصی و مالکان انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، گفت: یکی از چالش‌های اصلی این اداره‌کل با شیوع ویروس کرونا، تعطیل شدن گردشگری است و همین امر باعث شده است تا تاسیسات گردشگری استان تعطیل شود.

ارجمند تاکید کرد: علاوه بر این بحث بلیت‌فروشی اماکن تاریخی استان تعطیل شده است، این در حالی است که حفظ و سر پا نگه داشتن اماکن تاریخی بدون اعتبار یک چالش بزرگ برای این اداره‌کل به شمار می‌رود.

وی به بحث مرمت ابنیه‌های تاریخی زنجان اشاره کرد و یاد آورشد: امسال برنامه‌های خوبی در حوزه گنبد تاریخی سلطانیه در همه بخش‌ها از جمله مرمت پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، ابراز داشت: مرمت تزئینات ضلع غربی گنبد آغاز شده و  همچنین عایق‌کاری در طاق‌ها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت برنامه‌های خوبی را مجموعه گنبد آغاز کرده است.

ارجمند گفت: احیای دروازه جنوبی گنبد سلطانیه نیز جزو برنامه‌های امسال بوده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است و در داخل محوطه گنبد نیز بازارچه صنایع‌دستی راه اندازی می شود که در صورت تخصیص اعتبار، نسبت به تکمیل این بازارچه اقدام خواهد شد.

کد خبر: ۴۵٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha