۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
دست بازاریان به هیچ جا بند نیست؛ زخم‌ها در انتظار مرهم مسئولان
بازار دیلم به خاکستر نشست؛

دست بازاریان به هیچ جا بند نیست؛ زخم‌ها در انتظار مرهم مسئولان

بوشهر- با وقوع آتش‌سوزی در بازار دیلم، همه ۲۰۰ واحد صنفی این بازار در آتش سوخت و حالا مسئولان باید برای کمک به بازاریانی که دار و ندارشان را از دست داده‌اند پای کار باشند.

بازار؛ گروه استان‌ها: دو روز پیش حادثه تلخی در استان بوشهر رخ داد و در کمتر از چهار ساعت بازارچه ساحلی دیلم به صورت کامل در آتش سوخت؛ اتفاقی که البته باید قبل از وقوع، پیشگیری می‌شد ولی نشد.

در این آتش سوزی به ۲۰۰ واحد صنفی آسیب کامل وارد شده است و هیچ واحدی از گزند این آتش در امان نبوده است. پیگیری‌های خبرنگار بازار بیانگر این است که بخش عمده این واحدهای صنفی بیمه نبوده‌اند.

بازاریان دیلم از این طریق امرار و معاش می‌کرده و زندگی خود را با این واحدها می‌گذراندند ولی همه دار و ندار آنها طعمه حریق شده است و دستشان نیز به جایی بند نیست.

در این شرایط می‌طلبد که مسئولان به صورت جدی پای کار باشند و دست بازاریان دیلم را بگیرند و البته خیران و دیگر دستگاه‌ها نیز برای کمک به بازاریان پیش بیایند.

لزوم جبران خسارت‌ها
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حادثه تلخ و ناگواری را در شهرستان دیلم شاهد بودیم که اکنون وقت آن است که همه به کمک آنها بیایند.

عبدالکریم جمیری با بیان اینکه برای جبران خسارت‌های وارد شده به بازاریان از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: این موضوع را در سطح استانی و ملی با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همه مسئولان برای رفع مشکلات بازاریان دیلم باید پای کار باشند، اضافه کرد: از هیچ تلاشی برای رفع این مشکلات فروگذار نخواهیم کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال بررسی راه‌کارهای مناسب برای کمک به بازاریان دیلم هستیم.

کنار بازاریان هستیم
فرماندار شهرستان دیلم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ابتدای وقوع این حادثه که ساعت هفت و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه رخ داد تا کنون در کنار بازاریان بوده‌ایم و هر چند همه امکانات برای مهار آتش بسیج شد ولی واحدهای صنفی نابود شدند.

احمد دشتی با اشاره به اینکه بازارچه ساحلی دیلم از ایمنی مناسبی برخوردار نبوده است، تصریح کرد:‌سقف این بازارچه یکی از عوامل تاثیرگذار در تسریع در پیش‌روی حریق بوده است.

وی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در مورد آتش‌سوزی در این بازار اظهار کرد: خسارت گسترده‌ای به بازاریان وارد شده است و تلاش می‌شود که حمایت لازم از بازاریان صورت گیرد.

یکی از مهمترین اولویت‌های ما در شرایط کنونی برطرف کردن مشکلات بازاریان است و از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده خواهیم کرد و خواستار مشارکت و همراهی دیگران هستیم

فرماندار شهرستان دیلم تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های ما در شرایط کنونی برطرف کردن مشکلات بازاریان است و از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده خواهیم کرد و خواستار مشارکت و همراهی دیگران هستیم.

بسیج سازندگی آماده کمک است
در همین حال، بسیج سازندگی استان بوشهر نیز علاوه بر تلاشی که در راستای مهار آتش‌سوزی داشته است، آمادگی خود را برای کمک به بازاریان اعلام کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر اظهار داشت: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی شهرستان دیلم از بدو حادثه صبح امروز در محل آتش‌سوزی حضور پیدا کرده و تا اطفاء کامل حریق در کنار دستگاه‌های امدادی مشغول به خدمات‌رسانی بوده‌اند.

 ذوالفقار عباسی فر افزود: بعد از مهار آتش نیز نیروهای جهادگر در محل حادثه حضور دارند و آماده خدمات‌رسانی در کنار دستگاه‌های اجرایی هستند.

صاحبان این ۲۰۰ غرفه‌ای که امروز در آتش سوخته، اغلب افراد ساحل‌نشینی هستند که به دلیل بضاعت مالی بسیار پایین، توان اجاره مغازه را نداشته و تنها راه امرارمعاش آنها از طریق برپایی بازارچه موقت بوده است

وی ابراز کرد: صاحبان این ۲۰۰ غرفه‌ای که امروز در آتش سوخته، اغلب افراد ساحل‌نشینی هستند که به دلیل بضاعت مالی بسیار پایین، توان اجاره مغازه را نداشته و تنها راه امرارمعاش آنها از طریق برپایی بازارچه موقت بوده است.

عباسی‌فر با بیان اینکه همه نهادها باید برای کمک به افراد حادثه‌دیده بازارچه دیلم وارد عمل شوند، تصریح کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی این آمادگی را دارند که در کنار صنایع نفت و گاز، دستگاه‌های اجرایی و خیران استان بوشهر اقدام به خدمات‌رسانی کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر اظهار کرد: از همه بسیجیانی که با دلسوزی و دغدغه‌مندی و مسؤولیت‌پذیری برای کمک به مردم در محل آتش‌سوزی حضور دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتظار می‌رود همه مسئولان به صورت جهادی پای کار باشند تا در سریع‌ترین زمان شاهد رفع مشکلات بازاریان و ادامه امرار و معاش این افراد باشیم.

دیلم شمالی‌ترین شهرستان استان بوشهر است که در همسایگی استان خوزستان قرار دارد.

کد خبر: ۴۵٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha