۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
 بازار مسکن در ۶ ماهه دوم به ثبات می‌رسد
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

بازار مسکن در ۶ ماهه دوم به ثبات می‌رسد

علیپور خنکداری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم اجرای دقیق و درست طرح جهش تولید و تأمین مسکن و تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی می تواند تأثیر گسترده ای در ثبات بازار و کاهش قیمت های مسکن داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کمال علیپور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت بازار مسکن در ۶ ماهه دوم سال جاری، گفت: خوشبختانه در دو ماه اخیر شاهد کاهش سرعت رشد قیمت مسکن در کشور هستیم، بر اساس آمارهای بانک مرکزی رشد قیمت در شهریورماه از ۱۰.۵ درصد به ۵.۱ درصد کاهش یافته است.

تأثیر اقدامات ضربتی مجلس یازدهم در کاهش سرعت افزایش قیمت مسکن
نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی کاهش سرعت رشد قیمت مسکن اقدامات ضربتی مجلس برای مدیریت بازار مسکن است، متأسفانه فضا و جو روانی بازار در چند ماه اخیر زمینه را برای افزایش قیمت ها فراهم کرده بود، حال نمایندگان مجلس با تدوین چند طرح ساماندهی در حال رسیدگی به امور هستند.

طرح مالیات بر خانه های خالی توانست فضای روانی بازار مسکن را بشکند
وی گفت: مجلس یازدهم در اولین دستور خود نسبت به تدوین و تصویب طرح مالیات بر خانه های خالی اقدام کرد، البته شاید این طرح در کوتاه مدت زیاد در کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار نباشد اما در کنترل فضای روانی بازار تاثیر دارد.

علیپور خنکداری ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مجلس و کمیسیون عمران، تدوین طرح جهش تولید و تأمین مسکن بود، این طرح نیز با وجود آنکه هنوز در مجلس به تصویب نهایی نرسیده، توانسته کمی  جلوی موج گرانی و افزایش قیمت ها در بازار مسکن را بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به طور حتم اجرای دقیق و درست طرح جهش تولید و تأمین مسکن و تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی می تواند تأثیر گسترده ای در ثبات بازار و کاهش قیمت های مسکن داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با روند کنونی بازار و اقدامات مثبت مجلس برای مدیریت بازار مسکن، این احتمال می روند که بازار در ۶ ماهه دوم سال جاری به ثبات و آرامش برسد.

کد خبر: ۴۵٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha