۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
۲۷ موافقت اصولی برای ایجاد تاسیسات گردشگری در قزوین صادر شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین:

۲۷ موافقت اصولی برای ایجاد تاسیسات گردشگری در قزوین صادر شد

قزوین- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: ۲۷ موافقت اصولی طی یک سال گذشته برای ایجاد تاسیسات و اماکن گردشگری با سرمایه‌گذاری هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال در استان قزوین صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، علیرضا خزائلی گفت: در این مدت تعداد ۲۷ موافقت اصولی برای ۲ هتل، سه هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر، هشت مجتمع گردشگری، چهار سفره‌خانه سنتی، هفت اقامتگاه بومگردی، یک واحد پذیرایی بین‌راهی و یک پارک طبیعت گردشگری روستایی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۳۰ میلیارد ریال صادر شده و تعداد ۱۴ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای پروژه‌های گردشگری اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: در این مدت ۶ اقامتگاه بومگردی، یک هتل تک ستاره، یک مجتمع خدماتی- رفاهی و یک واحد پذیرایی بین‌راهی، یک هتل آپارتمان و فاز دوم یک مجتمع اقامتی و گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۹۹ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با اشاره به آمار اقامت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری قزوین از مهرماه سال گذشته تا کنون افزود: طی این مدت تعداد ۲۵۶ هزار و ۴۸۰ گردشگر داخلی و ۸۵۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید داشته‌اند و اقامت ۵۶ هزار و ۴۳۸ گردشگر داخلی و ۳۶۰۰ گردشگر خارجی نیز به ثبت رسیده است.

خزائلی همچنین از تهیه کتاب راهنمای جاذبه‌های طبیعی استان خبر داد و گفت: در این اطلس که با رویکرد ساماندهی فعالیت‌های طبیعت‌گردی استان تهیه شده، ۱۵۰ جاذبه‌ طبیعی استان همراه با کیو آرکد، مسیرهای گردشگری، نقشه گرافیکی مسیرها و آثار طبیعی ثبتی استان برای آشنایی گردشگران معرفی شده است.

وی یادآور شد:آموزش ۷۴۳ نفر از شاغلان حوزه گردشگری، انجام ۲۴۳۵ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری و واگذاری منطقه نمونه گردشگری اوان به بخش خصوصی از دیگر اقدامات حوزه گردشگری استان طی یک سال گذشته به شمار می‌رود.

کد خبر: ۴۴٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha