۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه طرح هادی روستایی در گلستان
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد:

بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه طرح هادی روستایی در گلستان

گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه طرح هادی روستایی در ۱۷۰ روستای استان با اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد تومان خبر داد.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صبح امروز (پنج شنبه) با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان، ۲۰۰ پروژه طرح هادی روستایی در ۱۷۰ روستای استان با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری متمرکز از پروژه‌های بنیاد مسکن گلستان ۴۸ هزار خانوار استان از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند، افزود: همچنین با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عملیات احداث هفت هزار واحد مسکونی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان آغاز شد و هزار جلد سند مالکیت روستایی اهدا شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد پروژه‌های سیل سال گذشته فعال است و بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون عملیات بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله رامیان و مراوه تپه آغاز شده است.

وی ادامه داد: از سیل سال گذشته ۸۱۵ میلیارد تومان در بخش مسکن استان تزریق اعتبار شده  و این اعتبار به کار تبدیل شد و عملیات بازسازی هفت هزار و ۷۰۰ واحد احداثی و ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد تعمیری انجام شد.

حسینی با بیان اینکه بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان به شبکه معابر، زیرساخت‌ها و تأسیسات روبنایی استان خسارت وارد شد، اضافه کرد: بعد از تزریق اعتبار ۷۲۱ پروژه در ۴۶۴ روستای استان تعریف شد.

وی با این توضیح که غالب این پروژه‌ها در ایمن سازی، محوطه سازی و هدایت آب‌های سطحی است، تصریح کرد: عملیات اجرایی اغلب این پروژه‌ها به پایان رسیده است و تعدادی از پروژه‌های ایمن سازی باقی مانده است که ظرف چند روز آینده به پایان می‌رسد.

کد خبر: ۴۴٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha