۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
افزایش ۱۰۰ برابری شرکت های دانش بنیان در ۷ سال گذشته
رئیس جمهور اعلام کرد

افزایش ۱۰۰ برابری شرکت های دانش بنیان در ۷ سال گذشته

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور افتتاح طرح های ملی در حوزه شرکت های دانش بنیان را به معنای ارتقای کشور در علم و فناوری دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه علم و فناوری کشور داشته اند و دولت با تمام توان از این شرکت ها حمایت می کند.

به گزارش بازار به نقل از ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز پنج شنبه در بیست و ششمین هفته افتتاح طرح های ملی کشور، پس از صدور فرمان آغاز بهره برداری ۴ طرح ملی در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی که با تلاش شرکت های دانش بنیان به نتیجه رسیده است، اظهار داشت: امروز تعداد شرکت های دانش بنیان نسبت به ۷ سال گذشته ۱۰۰ برابر شده و برای ما بسیار مهم است که نسل جوان و تحصیلکرده کشور فضایی برای فعالیت و تعالی علم و دانش خود داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به به طرح هایی که امروز در زمینه دارو و واکسن افتتاح شد، اظهار داشت: موضوع تولید دارو در جهان امروز بسیار مهم است و اینکه امروز یک طرح برای ساختن واکسن انسانی و برای درمان یک بیماری شایع به بهره‌برداری رسید، برای کشور بسیار موجب امیدواری در تأمین دارو و حتی صادرات مواد دارویی است.

دکتر روحانی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان این امیدواری را ایجاد کرده اند که می‌توانیم گام به گام در عرصه تولید نیازمندی‌های دارویی کشور در داخل بی نیاز شویم، تصریح کرد: هرگونه سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری در زمینه فعالیت این شرکت ها  لازم باشد، از سوی دولت انجام خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دستیابی به توان تولید گسترده واکسن و بویژه واکسن‌های انسانی از ابتدای فعالیت دولت یازدهم مورد تأکید بوده است، خاطر نشان کرد: باعث خوشحالی است که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز اعلام کردند در زمینه تولید واکسن آنفلوآنزا گام‌های بلندی برداشته شده و ساخت این واکسن در ماه‌های آینده به ثمر خواهد رسید که این برای مردم بسیار آرامش‌بخش خواهد بود.

دکتر روحانی با اظهار خشنودی از اینکه بسیاری از فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود، ‌ گفت: موضوع تأمین نیازهای دارویی و غذایی برای همه کشورها جزو مسایل مهم و امنیت‌آفرین است که شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورمان در هر دو زمینه فعالیت‌های بسیار خوبی داشتند.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید تلاش کنیم شیوه تجویز و مصرف دارو و نیز مصرف مواد غذایی در کشورمان اصلاح شده و از مصرف بی رویه و اتلاف مواد غذایی و دارو پرهیز شود، اظهار داشت: گزارش های آماری حاکی از ضایعات ۴۰ درصدی مواد غذایی در کشورمان دارد که باید برای اصلاح این وضع اقدام مؤثر و جدی انجام شود.

کد خبر: ۴۴٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha