۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
صادرات غیرنفتی استان مرکزی تا پایان سال به یک میلیارد دلار می رسد
استاندار مرکزی:

صادرات غیرنفتی استان مرکزی تا پایان سال به یک میلیارد دلار می رسد

اراک- استاندار مرکزی با بیان این که صادرات غیرنفتی این استان در نیمه ابتدایی سال ۴۱۰ میلیون دلار بوده است، گفت: این میزان تا پایان سال به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، سید علی آقازاده پیش از ظهر پنج شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در استانداری تشکیل شد، طی سخنانی با بیان این که میزان صادرات استان مرکزی در نیمه ابتدایی سال ۴۱۰ میلیون دلار بوده است، گفت: این میزان تا پایان سال به یک میلیارد دلار برای صادرات غیرنفتی خواهد رسید.

استاندار مرکزی ادامه داد: در دو سال گذشته نیز صادرات غیر نفتی استان مرکزی یک میلیارد دلار بوده است.

وی سپس به وضعیت اشتغال و بیکاری در این استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در بهار امسال ۶.۵ درصد بوده که این میزان کمترین نرخ بیکاری در کل کشور است.

استاندار مرکزی در ادامه به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی اشاره کرد و گفت: مشکلات هپکو تا پایان سال به طور کامل می شود.

وی از نیاز به ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۲۰ پروژه سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی خبر داد و گفت: به محض تزریق این اعتبارات اقدامات برای تکمیل پروژه های مذکور انجام می شود.

آقازاده سپس نسبت به میزان توجه به وضعیت استان انتقاد کرد و گفت:  استان باید ۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد، اما در توزیع بودجه و اعتبار  رتبه ۲۳ را دارد، می بایست، توجه بیشتربه وضعیت استان شود.

کد خبر: ۴۴٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha