۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کمربندی سوم تهران پاییز ۹۹ توسط رییس جمهور افتتاح می‌شود
وزیر راه و شهرسازی:

کمربندی سوم تهران پاییز ۹۹ توسط رییس جمهور افتتاح می‌شود

ری- وزیر راه و شهرسازی گفت: کمربندی سوم تهران با ۲۲۰ کیلومتر راهسازی پاییز ۹۹ توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی صبح پنج شنبه در آئین افتتاح کمربندی دوم تهران که در آسایشگاه کهریزک در شهرستان ری و با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، حسین توکلی کجانی، فرماندار ویژه ری و حیدر نوروزی، مدیر کل راهداری استان تهران برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ ادب و احترام به سالمندان بسیار مهم است و باید از گنجینه ذخایر ارزشی آنها که کوله بار تجربه هستند بهره مند شویم و خرد ورزی و تجارب بزرگترها در کشور به فرهنگ تبدیل شود.

اسلامی در ادامه ضمن قدردانی از مسئولین زحمتکش گفت: خداوند را شاکر هستیم که امروز پروژه‌های تهران در این زمان و مکان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه شخصاً از وضعیت راه‌های استان تهران شاکی بودم و مطالبه گری سنگین از مدیران کل راهداری استان تهران داشتم گفت: با نگاه برخوداری که در تهران وجود دارد این استان همیشه دارای محرومیت اعتباری بوده لذا با این حجم تردد و جمعیت زیاد در تهران نیازمند این بودیم که ظرفیت را گسترش بدهیم که این گسترش در دو بخش محقق شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: کارهای توسعه ای را در دو پایه در استان تهران که قطب بزرگ جمعیتی، صنعتی، تجاری و حمل و نقلی کشور را بر عهده دارد دنبال کرده ایم که اول افزایش وضعیت بود که بتوانیم ترددها را با تقاضای سنگین موجود متناسب کنیم که آزادراه تهران جنوب افتتاح شد و گسترش‌های ظرفیتی که در مسیر در حال انجام است که هم در هراز هم چالوس و هم فیروزکوه کمک کرد که در سال ۹۸ از زمان ظهور مردم روان تر تردد کنند.

اسلامی به ادامه راهسازی اتوبان همت نیز اشاره کرد و افزود: در این اتوبان نیز گشایش ایجاد شد و از همه مهم‌تر کنارگذر آزادراه غربی یا کمربندی سوم بود که یک راهسازی استاندارد و مدرن دارد که شامل ۱۵۷ کیلومتر راه است و به علاوه راه‌ها دسترسی و رمپ و لوپ ها ۲۲۰ کیلومتر راهسازی انجام شده که در مراحل پایانی است و انشاالله به یاری خدا در پاییز امسال با حضور رئیس جمهور به زودی افتتاح می‌شود و در مدار قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت:  از چرمشهر به آبیک نیز ترافیک ترانزیتی بین المللی کوریدور از شرق به غرب به شریانی‌های آزادراهی شمالی و جنوبی متصل و روان سازی ترافیکی ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص بخش نگهداری و بهبود وضعیت راهها نیز به قسمت پل سیمان تا پل شهرک واوان و اتوبان قم اشاره کرد و عنوان داشت: وضعیت راه این قسمت غیر قابل قبول و مردود بود به لحاظ کیفیت هنوز هم برای گسترش ظرفیت جا دارد و دستورات لازم داده شده، انشالله بتوانیم با توسعه‌ای که ری و شهرستان‌های هم جوار در استان تهران داشته اند بتوانیم ترافیک عبوری را از ترافیک محلی جدا کنیم و از این طریق سبب ایمن سازی رفت و امدها بشویم.

اسلامی گفت: بحث تقاطع غیر هم سطح شهر قدس نیز پروژه‌ای است که امروز افتتاح می‌شود و برای بهسازی جاده هراز نیز طرحی تهیه شده و گالری امام زاده هاشم که بیشتر شبیه تونل وحشت بود  نیز بهسازی آن آغاز شده است.

کد خبر: ۴۴٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha