۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کسری تجاری آمریکا در ماه آگوست رکورد زد

کسری تجاری آمریکا در ماه آگوست رکورد زد

کسری تجاری کالای آمریکا در ماه آگوست ۳.۵ درصد جهش کرد و به رکورد ۸۲.۹ میلیارد دلار رسید که این نشان‌دهنده بازگشت کُند صادرات این کشور است که می‌تواند بر ریکاوری اقتصادی آمریکا سنگینی کند.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، کسری تجاری کالای آمریکا در ماه آگوست ۳.۵ درصد جهش کرد و به رکورد ۸۲.۹ میلیارد دلار رسید که این نشان‌دهنده بازگشت کُند صادرات این کشور است که می‌تواند بر ریکاوری اقتصادی آمریکا از پاندمی ویروس کرونا سنگینی کند.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی مارکت‌واچ پیش‌بینی کرده بودند در این ماه کسری تجاری آمریکا اندکی کاهش یابد. در ماه آگوست واردات کالاهای خارجی مانند خودرو و کالاهای مصرفی ۳.۱ درصد جهش کرد و به ۲۰۱.۳ میلیارد دلار رسید تا به سطح قبل از پاندمی بازگردد.

اما در مورد صادرات این اتفاق نیافتاد و صادرات آمریکا با رشدی ۲.۸ درصدی در ماه آگوست به ۱۱۸.۳ میلیارد دلار رسید که هنوز ۱۳ درصد از سطح صادرات قبل از پاندمی کرونا پایین‌تر است. در این گزارش که توسط اداره آمار آمریکا منتشر شده بخش خدمات مانند مسافرت و توریسم در نظر گرفته نشده و تنها داده‌های بخش کالا ارائه شده است.

گزارش کامل هفته آینده منتشر خواهد شد، اما طبق مشاهدات با توجه به تعداد کمتر مسافران و پروازها در دنیا، باید انتظار داشت بخش خدمات بیشتر از بخش کالا آسیب دیده باشد.

کد خبر: ۴۴٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha