۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
قرارداد شرکت هفته تپه با مدیران فعلی فسخ می‌شود
نائب رئیس مجلس:

قرارداد شرکت هفته تپه با مدیران فعلی فسخ می‌شود

نیکزاد، نائب رئیس مجلس گفت: از آنجا که عدم اهلیت متولیان فعلی مدیریت شرکت کشت و صنعت هفت تپه محرز است، در جلسه امروز مقرر شد؛ قرارداد شرکت هفته تپه با مدیران فعلی آن تا یک و نیم ماه دیگر فسخ ‌شود.

به گزارش بازار، علی نیکزاد، نائب ریس مجلس شورای اسلامی، در تشریح دستاوردهای این جلسه مشترک، گفت: تاکنون نزدیک به ۸ جلسه با هدف پیگیری حق و حقوق کارگران هفت تپه برگزار کرده‌ایم اما جلسه امروز چند مصوبه داشت. نخست آنکه تا نیمه آبان ماه حداقل ۳ هزار هکتار نیشکر کشت شود چراکه اگر کشت صورت نگیرد ادامه حیات کارخانه منتفی می‌شود بنابراین خط قرمز مجلس در رابطه با فعالیت‌های شرکت هفت‌تپه انجام این ۳ هزار هکتار کشت است البته تبعات عدم انجام این مهم با شخص آقای استاندار است چراکه چندین جلسه در این خصوص قول داده‌اند.

تا ۱۵ مهرماه؛ حقوق و اضافه کاری تیرماه و مردادماه کارگران پرداخت می‌شود
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که تاکنون حدود ۳ ماه حقوق کارگران عقب افتاده است مقرر شد؛ تا ۱۵ مهرماه حقوق و اضافه کاری تیرماه و مردادماه پرداخت شود.

وی ادامه داد: همچنین که از آنجا که مطابق نظر مسئولان حاضر در جلسه اعم از نمایندگان سازمان دیوان محاسبات، سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد، وزارت اطلاعات و... متولیان فعلی اهلیت ادامه تصدی و مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را ندارند، مقرر شد؛ تا یک و نیم ماه آینده قرارداد شرکت با آن‌ها فسخ و مدیریت جدید جایگزین شود.

به گفته نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به دنبال پیگیری‌های  مجلس دفترچه بیمه تامین اجتماعی کارگران تا آخر سال تمدید شده است.

کد خبر: ۴۴٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha