۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
فرصتهای جدید برای کارآفرینان صنعت فین تک مهیا می شود
همزمان با اختلال در صنعت مالی

فرصتهای جدید برای کارآفرینان صنعت فین تک مهیا می شود

اگرچه کووید ۱۹ باعث اختلال در اقتصاد و از جمله بانکداری و خدمات مالی شده است اما با این حال صنعت فین تک شاهد رشد فرصتهای جدید برای کارآفرینان در این حوزه بوده است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «اینتر پرینور» نوشت: صنعت خدمات مالی دچار اختلال شدیدی شده است، اما این مساله  فرصتی را برای کارآفرینان فراهم کرده تا از فناوری برای ارائه کارآمدتر خدمات استفاده کنند. به طور کلی سال ۲۰۲۰ یک سال اختلال بی سابقه در تمام بخشهای تجاری و فعالیتهای انسانی بوده است. بخش خدمات مالی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. بانک ها حداقل به طور موقت تعطیل شده اند و بسیاری از سرویس های خود را  با درجات مختلف کاهش داده اند. به عنوان مثال، بسیاری از بانک ها مجبور شده اند  چندین شعبه  خود که  محل مراجعه اصلی بخش عمده ای از مشتریان بود را تعطیل کنند.
در میان همه اختلالات، فناوری مهمترین سنگر صنعت خدمات مالی بوده است. استارتاپ های فین تک با راه حل های خود که نیاز به حداقل تماس انسانی را مهیا کرده اند، توانسته اند خلا موجود در موسسات بانکی سنتی را پر کنند. با بازگشت به حالت عادی، این احتمال وجود دارد که بسیاری از مشتریانی که به دلیل ضرورت استفاده از خدمات فین تک را شروع کرده اند، همچنان به استفاده از آنها ادامه دهند. در نتیجه، اکنون یک فرصت عظیم در این بخش برای سرمایه گذاران و کارآفرینان وجود دارد تا از آن بهره ببرند. در اینجا به سه مورد از آن اشاره می کنیم:

پرداخت دیجیتال
در دوره ای که جلسات، آموزش، ملاقات ها  به شکل الکترونیکی و فعالیت های مختلف دیگر در اینترنت متمرکز شده است، جای تعجب نیست که تجارت الکترونیکی  هم با رشد همراه شده است. به گفته مکینزی اند کمپانی، ایتالیا شاهد افزایش ۸۱ درصدی معاملات تجارت الکترونیکی بوده است، و طبق گزارش جدید Digital Commerce ۳۶۰، میزان هزینه صرف شده توسط مشتریان در ارتباط با خرید از خرده فروشان آمریکایی در شش ماه نخست امسال ۳۰ درصد برابر (۶۰.۴۲ میلیارد دلار) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده است. شرکت های پردازش پرداخت همزمان با افزایش تجارت الکترونیکی رشد کرده اند و با شروع فعالیت های عادی و همچنین شروع استفاده مردم  از پرداختها یا نقل و انتقالات  به صورت الکترونیکی، خدمات خود را افزایش داده اند.

سرمایه گذاری دیجیتال
پیش از این هرگز سرمایه گذاران خرد در سراسر جهان به این اندازه فعال در بورس سهام نبوده اند که با حجم بالایی معامله کنند و قیمت سهام را به شدت تحت تأثیر قرار دهند. چند عامل از جمله حضور بیشتر مردم در خانه، همراه با سهولت دستیابی به اطلاعاتی که قبلاً فقط به سرمایه گذاران پیشرفته محدود می شد، به افزایش این نوع سرمایه گذاری دامن زده است. طبق گفته گوردون گائو، مدیرعامل Waykichain، پتانسیل بسیار زیادی  است، به طوری که تأثیر این امر بهبود در سرمایه گذاری و قدرت تأثیرگذاری بر بازارهای جهانی توسط سرمایه گذاران خرد و مردم بوده است. مشاغلی که بتوانند با کمک این روند به مردم کمک کنند تا بتوانند منابع مالی خود را درست بدست آورند، قادر خواهند بود در دراز مدت و بلند مدت از مزایای چشمگیر آن بهره مند شوند.
 

وام دیجیتال
با توجه به موج توقف و اخراج مشاغل در سراسر جهان انتظار می رود که برای بسیاری از افراد و خانوارها باعث ایجاد بحران نقدینگی شود. اگرچه برخی از دولت ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم صندوق های محرکی را اعطا کرده اند، اما با این حال شرکت های فین تک در این زمینه نیز توانسته اند از همتایان سنتی خود پیشی بگیرند و از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی برای استفاده از متقاضیان استفاده کرده و اعتبار آنها را ارزیابی کنند. این وام ها برای مصرف کنندگان سریعتر و راحت تر بوده است، به همین دلیل وام دهندگان دیجیتال مانند Funding Circle و Kabbage با علاقه بسیار زیاد صاحبان مشاغل کوچک مواجه شده اند. شواهد  حاکی از این است که ادامه رویکرد به سمت  وام دهندگان دیجیتال وجود دارد، بطوریکه شرکت هایی مانند شرکت کره ای PeopleFund شاهد افزایش  کاربران مسن تر ۴۰ و ۵۰ ساله، در مقایسه با قبل است.

کد خبر: ۴۴٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha